איי סיישל - גן עדן למשפחות

אומרים שבסיישל אין חיות שיכולות להזיק לבני אדם – אין מדוזות, נחשים ארסיים, עכבישים קטלניים. תוסיפו לזה נופים עוצרי נשימה, שפע של פעילויות לכל המשפחה ושלווה שאין בשום מקום אחר – והרי לכם המקום המושלם לחופשה משפחתית. כתבה שניה בסדרה

סיישל משפחות
סיישל משפחות | צילום: גייל זאבי ציבלין

נסו לדמיין - מים צלולים בצבע טורקיז, שפע דגים צבעוניים, צבי ים ששוחים בהנאה, חול רך ולבן, סלעים מזדקרים מהים ועצי דקל, ועכשיו תחשבו שכל האושר הזה נמצא במרחק של רק 6 שעות טיסה מישראל.

 

איי סיישל היא מדינת איים באוקיינוס ההודי, 1600 קילומטר מזרחה מיבשת אפריקה, צפון מזרחית למדגסקר. אחד הדברים שהופכים את סיישל לגן עדן של ממש היא העובדה שאין בסיישל חיות, שיכולות להזיק לבני אדם. אין נחשים ערסיים, עכבישים שעוקצים, אין מדוזות או כרישים מסוכנים. יש בעיקר שקט ושלווה ויופי עוצר נשימה.

 

בסיישל מצויים שלל ציפורים (חלקם ניתן לראות רק באי הציפורים הקסום - bird island או באי cousin) ודגים טרופיים, שממיות, עטלפים וחומטים. הצמחייה כוללת בעיקר דקלי קוקוס וקזוארינות. בוואלה דה מאי (vallee de mai) שבפראלין צומח דקל קוקוס מזן נדיר, שפירותיו נראים כמו אברי מין.  באיזורים גבוהים, כמו באי סילואט, ניתן למצוא את צמח-כד הטורף חרקים ומבחר שלסחלבים, פרחי בוגונוויליה, גרדניה, היביסקוס ויסמין אדום.

 

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

חודש נובמבר בהורים וילדים

איך לחגוג יום הולדת עם כיבוד בריא?

הבוסטר הקטן בעולם וחזיית הנקה חדשנית: החידושים של בייבילנד

בסיישל יש 115 איים, מתוכם רק 33 מאוכלסים, וביניהם גם כמה איים שמורכבים למעשה מסלע ענק ועץ בודד אחד... מכיוון שסיישל נמצאת צפונית לחגורת הטייפונים, הים בה רגוע רוב עונות השנה והטמפרטורה של המים לא יורדת מ-24 מעלות, שזה אומר שנפלא לשחות בו כל השנה.

 

העונות הכי טובות להיות בסיישל תואמות לתקופות החגים שלנו באוקטובר, ופסח באפריל. מזג האויר הוא טרופי ולכן הלחות שם גבוהה, אבל לא בלתי נסבלת. עונת המונסונים היא בין מאי לספטמבר, אבל הסיישלים טוענים ובצדק שעונת התיירות אצלם נמשכת  לאורך כל השנה. אם זאת, כדאי להימנע מלהגיע בחופשת חג המולד וחג הפסחא היות ואז מחירי המלונות יקרים מאד.

 

ניתן להגיע לסיישל דרך קניית חבילת חופשה דרך חברות תיירות שונות הכוללת טיסת צ'ארטר מהארץ ומלון. היתרון - טיסות השכר אורכות כשש שעות בלבד. החיסרון - שאתם מוגבלים לשבוע אחד, והממלצה שלנו היא לשהות בסיישל לפחות עשרה ימים, כי לא חסר מה לראות.

 

אופציות נוספות להגיע מישראל יהיו עם חברת טורקיש אירוויז או אתיופיין, בשתי האופציות מדובר בטיסות קונקשיין, שמאריכות את זמן ההגעה, אבל נותנות גמישות בימים.

 

סיישל משפחות
סיישל משפחות | צילום: גייל זאבי ציבלין

בסיישל מדברים שלוש שפות רשמיות, קריאולית, שזו השפה המקומית, אנגלית וצרפתית. הבריטים נלחמו בצרפתים על השליטה בסיישל בין השנים 1794 ו-1811 עד שלבסוף האיים עברו אליהם בשנת 1814.סיישל הפכה להיות מושבה אנגלית ורק בשנת 1976 ניתנה להם עצמאות. משנת 1992 סיישל היא דמוקרטיה.

 

האוכל המקומי, הקריאולי, הוא סוג של שעטנז בין האוכל הצרפתי להודי. התוצאה הסופית, הן מנות חריפות וכבדות מעט לחיך הישראלי. עם זאת, אל דאגה, לא תרעבו שם. הסיישלים יודעים להכין גם אוכל מערבי לא רע בכלל ולחובבי הדגים ופירות הים יהיה תענוג של ממש. מומלץ במיוחד לאכול בסיישל את דג הטונה, שמגיע טרי ועשוי בצורה מושלמת על הגריל.

 

אם אתם מחפשים קניות, שווקים וחיי לילה סוערים, זה הזמן להפסיק לקרוא את הכתבה ולעבור לתכנון טיול בתאילנד. בסיישל יש שוק אחד מרכזי בעיר הבירה ויקטוריה, שהוא עלוב במיוחד ולא שווה ביקור. אין כמעט חיי לילה בסיישל, למעט ברים במלונות, שאף הם לא ממש פעילים אחרי השעה 22:00 בלילה. ריקודים אל תוך הלילה? תשכחו מזה.

 

סיישל היא יעד רומנטי, שמתאים במיוחד לזוגות אוהבים ולמשפחות רגועות. הספורט הימי יהיה לא מוטורי, קייקאים, סירות פדלים, סאפ, סירות מפרש. אין שם סקי מים, אופנועי ים או כל דבר אחר שעלול לפגוע בצומח או בחי.

הסיישלים דואגים מאד לאיים שלהם ונזהרים מאד שלא לפגוע בהם. קח לדוגמא, כל המלונות שנמצאים על רצועת החוף מחויבים להשאיר צמחיה על קו החוף על מנת לאפשר לצבים להטיל ביצים ולהתרבות באופן טבעי ללא הפרעה של בני האדם. זה אולי יפגע בנוף שלכם מהחדר, אבל לסיישלים הצבים חשובים יותר מהנוף. מאותה סיבה הם לא מאירים את הים בפרוז'קטורים בלילה, למרות שזה היה יכול להיות מאד יפה.

 

אם תצאו לדייג מסודר יתנו לכם לקחת רק את הדג שאותו אתם מתכננים לאכול בערב. שאר הדגים שתתפסו יוחזרו לים.  כל החופים בסיישל הם ציבוריים ולא פרטיים, גם חופי המלונות. אם זאת, לחלקם תוכלו להגיע רק בסירה ולעיתים רק בתיאום מראש. רוב התיירות מרוכזת סביב האי מאהה, האי הגדול ביותר והמאוכלס ביותר בסיישל, בו ממוקם שדה התעופה הבינלאומי. אבל, אם אתם רוצים להתנתק לגמרי ולהרגיש שאתם חיים בתוך גלויה אנחנו ממליצים להגיע לארבעה איים אחרים, שנותנים חוויה מסוג שונה - האי סילואט, האי פראלין, האי פליסיטה והאי לה דיג.

 

סיישל משפחות
סיישל משפחות | צילום: גייל זאבי ציבלין

האי סילואט - silhouette


האי סילואט ממוקם כרבעים דקות בסירת מירוץ מהאי הראשי מאהה והוא נחשב לשלישי בגודלו. על האי ישנו מלון אחד, Hilton labriz, מלון חמישה כוכבים עם 111 וילות פרטיות.

 

האי נחשב לשמורת טבע, יש בו עדיין צבי ענק שמסתובבים חופשי, ניתן לצאת בו לטיולים בג'ונגלים של יערות הגשם, חלקם מאתגרים ביותר. התחבורה באי נעשית באמצעות רכבי באגי קטנים או באמצעות אופניים בלבד.

החופים בו בתוליים לגמרי, וגם אם המלון בתפוסה מלאה אתם תמצאו את עצמכם תמיד משוטטים על החוף לבד. יש בו יחסית פחות חופים נוחים לשחיה, היות ואין בו לגונות, אבל הסלעים המזדקרים מהמים, החול הלבן והדקלים מהפנטים. רצועת החוף בו ארוכה מאד וניתן לעשות הליכות ארוכות.

 

המלון יוכל לארגן לכם ברביקיו פרטי על החוף לאור שקיעה, חוויה שלא כדאי לפספס. כדאי לבוא עם נעליים סגורות כי מאות סרטנים יוצאים מחוריהם עם רדת החשיכה. מומלץ לנסות שם גם את הספא, שממוקם בתוך סבך הצמחייה הטרופית ומתמזג עם הטבע בצורה מושלמת.

 

ילדים יהנו מבריכת השחיה הענקית של המלון, ממגרשי טניס, מועדון ילדים עם שפע של פעילויות. הילדים היותר גדולים יוכלו לנסוע על אופניים ולהתנייד לבד באי מבלי לחשוש מכלום, וכדאי שינסו לצאת לפחות לטיול אחד בג'ונגלים הטרופיים, שמכסים את האי.

 

Hilton Seychelles Labriz
Resort & Spa

Silhouette Island, PO Box 69 
Mahé, Seychelles

248-429-3949

248-429-3939

sezlb.info@hilton.com

 

האי פליסיטה - felicite


Six senses zil pasyon  הוא המלון היחידי הממוקם על האי פליסיטה עם 30 וילות פרטיות ברמה הכי גבוהה שיש. מדובר במלון בדרגת שבעה כוכבים שרק נפתח לפני שנה. הוא נמצא במרחק של רבע שעה בסירת מירוץ מהאי פראלין, אליו ניתן להגיע במעבורת או בטיסה של עשר דקות במטוס קל מהאי מאהה.  למי שיכול להרשות לעצמו, הדרך הטובה ביותר להגיע לאי היא במסוק. הנופים עוצרי נשימה!

 

האי פליסיטה, אי פרטי עם סלעי גרניט מאסיביים ודרמטיים, חופים לבנים ואינספור נקודות צלילה מעלפות. בראש ההר יש נקודת תצפית מדהימה על כל האיזור, שבה המלון יכול לארגן דרינק בזמן השקיעה על פופים נוחים בלב הטבע. המלון מאכלס שליש מהאי, שני השלישים האחרים הם שמורת טבע, בה ניתן לטייל וכדאי לעשות זאת עם מדריך, היות וחלק מהדרכים מסוכנות וחלקלקות מאד.

 

למי שאוהב צלילות ושנורקלינג המקום הזה מושלם. ניתן לצאת לצלילות ב- coco and Marianna או בשלושת האיים, שנקראים "האחיות". מומלץ לצאת מוקדם בבוקר או אז ניתן לצפות בכרישים קטנים, צבי ים, חתולי ים ועוד.

באי נמצא ספא, שנחשב לאחד היפים בעולם. הוא ממוקם בין סלעי הגרניט העצומים, צופה לאוקיינוס. הטיפולים בו יקרים מאד ולכן מי שלא יכול להרשות לעצמו יוכל להיכנס חופשי לבריכות האינפיניטי המעלפות במקום או רק לצפות משם בנוף.

 

הילדים יכולים ליהנות ממועדון ילדים ולהתעקש על לצאת ל"חפש את המטמון"... פעילות שהמלון מארגן בהתאם לדרישה. הם יכולים לקחת קייאק ולשוט קרוב לחוף, לשנרקל ולצפות בדגים מרהיבים, חתולי ים, צבי ים ואפילו כרישים קטנים.

 

Six Senses Zil Pasyon - Seychelles 
T +248 467 1000
E
reservations-zilpasyon@sixsenses.com

 

האי לה דיג - la digue

להיות בסיישל ולא להיות באי לה דיג, זה כמו להיות בפאריז ולא במגדל אייפל. הוא נחשב לאי עם החופים הכי יפים והכי מצולמים. באי ניתן לשכור אופניים ולטייל בין החופים הקסומים ואף לשנרקל בהם. לפני שנים רבות היה ניתן לנסוע באי רק עם כרכרה רתומה לשור. היום נשארו רק שני שוורים באי, והם משמשים בעיקר בחתונות.

 

יש בו שמורת טבע anse source d'argent  ו - grand anse, שבה משלמים מחיר סמלי והולכים לאורך רצועת החוף הקסומה. בשנים האחרונות האי כל כך התפרסם עד שההליכה בשמורה הזו כבר לא נעימה כפי שהיתה לפני עשר שנים. עשרות עד מאות תיירים גודשים את החופים ואף מלכלכים אותם.

 

מומלץ ללכת דווקא לחופים הצפוניים של אי, שהם הרבה פחות מפורסמים, אבל יפים לא פחות. בחלק מהחופים האלו המים כה רדודים שתצטרכו ללכת הרבה לעומק הים כדי שתוכלו לשחות ולא רק לשכשך, אבל עם זאת, אלו חופים מושלמים למשפחות עם ילדים קטנים.

 

האי פראלין - praslin


האי פראלין נחשב לשני בגודלו בסיישל, צפונית לאי מאהה. הוא נחשב למאסט, ויש בו חופים שנחשבים ליפים ביותר בעולם. אחד מהם הוא ANSE GEORGETTE  , שצמוד למלון constunce lemuria . המלון, בדרגת חמישה כוכבים, הוא גם אתר לשחקני גולף וממנו יוצאים שאטלים מדי שעה לחוף המפורסם.

 

אנשים שרוצים להגיע לחוף הזה ולא שוהים במלון יצטרכו לעשות זאת בתיאום מראש (הקצאה לעשרים איש ביום) או להגיע בסירה. מדובר בלגונה רחבה עם מי ים צלולים ושקטים, שתענוג לשחות בהם. למרות, שהחוף הזה נחשב לאחד היפים בעולם דווקא החוף של המלון עצמו הוא הטוב ביותר כמעט בכל סיישל. מדובר בלגונה טבעית עם שלל דגה צבעונית, עם מים עמוקים, מושלמים לשחייה. מהמלון ניתן לצאת לטיולים רגליים באי פראלין, חלקם למטיבי לכת בלבד. כדאי לא לעשות אותם לבד ולא לצאת אחרי שירד גשם, כי ההליכה יכולה להיות מאד חלקלקה.

 

בוואלה דה מאי (vallee de mai) ישנה שמורת טבע, שאסור לכם לפספס. נמצאים שם זנים נדירים של עצי דקל קוקוס עצומים, שפירותיהם מזכירים אברי מים נקביים וזכריים. טיול בשמורה אורך כשעה וחצי עם מדריך בדרגת קושי קלה, והוא מתאים גם לילדים קטנים. הצמחייה, הציפורים ועצי הדקל עצמם שווים כל רגע וכל רופי סיישלי שזה עולה.

 

הילדים יכולים ליהנות במלון מועדון ילדים מושקע במיוחד, שמוציא את הילדים בחינם לשמורת הטבע המפורסמת בין שלל הפעילויות שהוא מציע לאורך היום. חוף המלון מושלם לילדים, הם יכולים לקחת קייאקים, סאפ, גלשנים קטנים. במלון יש מגרשי טניס ושיעורי גולף למתחילים, אופניים לשימוש חופשי וממנו ניתן לצאת בסירה לטיולים באיים הקטנים הסובבים את פראלין, כמו אי הציפורים, לה דיג וכו'.

 

Constance Lemuria

Anse Kerlan, Praslin 
SEYCHELLES

Tel: (248) 4281 281 
Fax: (248) 4281 001