חופשי זה לגמרי לבד: חופש גדול לגרושות

בין הקיטורים, לחום הגדול, להעסיק את הילדים בחופש, אולי כדאי שתעצרי רגע ותזכרי, שעכשיו שאת גרושה, את בסוג של חופש בעצמך. זה הזמן שלך לפתח את עצמך ולהינות וגאיה קורן תסביר לך בדיוק איך

אייל גולן
אייל גולן | צילום: יחצ

החופש הגדול הוא שעתם היפה של הילדים. כלומר, שעתם ויממתם ושני חודשים שלמים שבהם עלייך למצוא להם תעסוקה כדי שייתקלו בך כמה שפחות. אין אמא חמומה, יש אמא שחם לה. על מנת להתחבר לאשה הרכה, המכילה והאוהבת שאת (לפעמים, לא נגזים), רצוי שתיזכרי בכל הסיבות שגורמות לך אושר כשאת חושבת על צמד המילים "החופש הגדול", שפעם היה כמנגינה עליזה באוזנייך והיום חורט לך כמו ציפורניים על לוח מתכת.

 

עבור הילדים, יולי אוגוסט זה ים, בריכה, קייטנה, ים, בריכה, טלוויזיה, סמרטפון, סמרטפון, סמרטפון, בריכה, טלוויזיה. עבורך זה כסף, עצבים, כסף, עצבים כפול 90 יום (לא כולל מע"מ, לא כולל מבצע לראש השנה). על מנת להבין מה כיף בחופש הגדול, הייתי רוצה להזכיר לך מהו באמת חופש גדול, מבחינתך כאשה גרושה. אני יכולה להזכיר לך כמה זה נורא, אבל בשביל זה את לא צריכה אותי... וגברים, הדברים נכתבים בלשוני, אבל מתאימים גם לכם, אם פיסול בקרמיקה עושה לכם את זה.

 

אז אלו התזכורות הטובות לחופש הגדול שלך:

 

יש לך זמן לעצמך

כשהיית נשואה לא היה לך זמן לעצמך. בזמן שהיה לך העדפת לקטר שהבעל בכלל לא בבית, וכשהוא היה בבית קיטרת שהוא לא עוזר. הבעיה שעכשיו, כשיש לך זמן לעצמך, אין לך את מי להאשים - ומי נשאר? צבוטותי וקותותי. הלקאה עצמית זו תכונה נשית ידועה, וכשאת גרושה את מקבלת את תואר מלכת המלקות, כי את עסוקה בלמצוא מה לא בסדר. את אפילו לא צריכה לחפש, כי את ישר מוצאת - אכלת יותר מדי, צעקת על הילד, קנית חולצה מיותרת, התעצבנת על הגרוש שלך. הרעיון מאחורי הזמן לעצמך הוא שתתני לעצמך זמן של חסד. תסלחי לעצמך על טעויות, תביעי מחילה לעולם וכלפייך, ובזמן הזה תיזכרי מי את, מה את אוהבת לעשות, מה התשוקות שלך, מה עושה אותך שמחה.

 

גלי מה את אוהבת

בזמן שלך עם עצמך נסי להיזכר מה אהבת פעם ומה לא אהבת, באחרים ובעצמך. כך תוכלי לראות אם את מוקפת באנשים שעושים לך טוב וממלאים אותך באנרגיה או שהם שואבים ממך את שמחת החיים. כשתגלי את מי את אוהבת ומה את אוהבת לעשות תוכלי להתחבר עם אנשים שיעשירו את עולם התוכן שלך. אם היית הולכת לקונצרטים לפני מיליון שנה אולי תשקלי לעשות מנוי לפילהרמונית? אם את אוהבת אמנות לכי לראות תערוכה בגלריה, אם התווכחת עם מעצבת הפנים על כל שטות, אולי תשקלי לימודים בתחום, אם את רוצה להתחבר לעצמך כי כבר שכחת מה את אוהבת, הירשמי לסדנה של התפתחות רוחנית.

 

הזדמנות להמציא את עצמך מחדש

כשתגלי מה את אוהבת ותתעסקי בזה, את תפרחי באותה מהירות שבה מראים זריחות ולבלובי פרחים בנשיונל ג'אוגרפיק. הגירושים מעניקים חופש שאפשר לפעול בתוכו בלי דעות קדומות. אף אחד לא צריך לדעת שאת ביישנית, שמעולם לא התבלטה בחברה - אם תאזרי אומץ ותדברי בקבוצה חדשה של אנשים הם יקבלו אותך ככזאת. את יכולה להמציא את עצמך בכל סוגיה, מהאישית ביותר ועד למקצועית. גירושים זה חתיכת שינוי משמעותי, ואת כבר על הגל, אז תני לו לשאת אותך קדימה לחוף מבטחים.

 

לכי לבד לים

אם כבר חוף, אז עם אוזניות, קרם הגנה, כובע וספר. בגילי גם משקפי קריאה. כשהיית נשואה עשית הכל, או כמעט הכל, בזוג. עכשיו זאת ההזדמנות שלך לבלות עם החברה הכי טובה שלך, עם עצמך. אם אתן לא כאלה חברות טובות - תתיידדו. לכו ביחד לים, לבית קפה, לסרט, להרצאה, לסדנה, לחוג. לא צריך להסתובב עם בן זוג או חברה לכל מקום. תלמדי להיות עם עצמך, לקבל את עצמך, לאהוב את עצמך.

 

תחבבי תחביב

זוכרת שהכנת מאפרות קרמיקה מכוערות ליום האם? שציירת על הקירות בסלון? שהיית בחוג דרמה ומעולם לא קיבלת תפקיד ראשי? יופי, תשכחי מזה. היום את גדולה, את אחרת, היום יש חוגים שיכולים להחזיר אותך לשעשועי הילדות אבל בלי טראומות. לאף אחד לא אכפת איזה ציונים תביאי ואם הידיים שלך שמאליות, את עושה את זה בשביל הנפש שלך. תלכלכי את הידיים, תזיעי בריקודים, תלמדי לנגן. תעשי ספורט ומוזיקה ואוכל. לאכול להתפלל לאהוב, גרסת החופש העצמי הגדול.

 

את נותנת דוגמא לילדים

את יכולה להיות גרושה ממורמרת או גרושה חופשיה - הילדים שלך יזהו את זה הרבה לפני שאת תשימי לב. לא משנה מי יזם את הגירושים ומה הרקע, לא משנה אם בעלך לשעבר הוא אבא טוב או לא ראוי לתואר - מה שמשנה זה שאת מגשימה את עצמך, מתייחסת לעצמך בכבוד, מעניקה לילדים שלך תשומת לב, מרעיפה עליהם אהבה, מראה להם שמותר להיות שמחים גם כשאמא ואבא גרים בבתים נפרדים. עדיף לראות אמא שעובדת קשה, מתאמצת ומחייכת, מזוג הורים שלא מפסיקים לריב וחיים במתח תמידי. תהיי בטוחה שהילדים יגדלו בריאים בנפשם עם אמא גרושה ומתפקדת.

 

נישואים הם לא לנצח, גירושים כן

זה אולי לא משפט כל כך מעודד, כי המילה נישואים עדיין נתפשת אצלנו יותר מחמיאה מגירושים, אבל בעיניי זה משפט מנצח. מבחינתי, את שולטת בחיים שלך, ואת יכולה לבחור בין נישואים לא מוצלחים לגירושים שתעשי אותם מוצלחים. איך? בזה שתמצאי זמן לעצמך, תגלי מה את אוהבת לעשות, תמציאי את עצמך מחדש, תלמדי לקבל את מי שאת, תרקדי כאילו אין מחר ותזייפי כאילו השכנים לא שומעים, תחבקי את הילדים שלך עד שתשמעי קליק, ותביני שהחופש מתחיל מבפנים.

חופש גדול שמח!

 

***גאיה קורן היא מנטורית להצלחה בגירושים, מנחת סדנאות אני מלכה להערכה עצמית, עיתונאית בידיעות אחרונות וגרושה באושר. www.gayakoren.com

 

 

 

 

 

תלמידה עם תיק
תלמידה עם תיק | צילום: shutterstock