עד כמה מוצלחים החברים שלכם מהכיתה?

עם יד על הלב – כמה חברים מהכיתה שלכם באמת הגיעו לאן שדמיינתם שיגיעו? האם מלכת הכיתה עדיין מסובבת ראשים והחכמים עושים מלא כסף? לא בטוח. אז מה זה אומר ואיזה שיעור אפשר ללמד את הילדים שלנו מכל הסיפור הזה?

תמונה
תמונה | צילום: אלבום פרטי

שכבתי במיטה. היה קרוב לחצות. זו השעה הכי כיפית של היום עבורי. הבית רדום, הטלוויזיה לרשותי והשקט עוטף אותי.

ואז החלטתי לחפש אותם - את האנשים שהיו לפחות 6 שנים צמודים אלי. ילדי כיתה א'3 מבית ספר גולן. 
יום קודם הייתי בכנס 60 שנה לבית הספר. חוץ מאלו שגרים בסביבה אף אחד אחר לא הגיע. אבל, מצאתי את תמונת המחזור. לקח לי זמן לזהות את עצמי - ילדה עם תספורת ממש לא מוצלחת ושיניים קצת עקומות, שמחייכת ישר למצלמה - הייתי אז ראש מועצת תלמידים והייתי מאושרת. הבאסה הגיעה בחטיבה.

תהיתי מה עלה בגורל הבלונדינית היפה והחכמה, שתמיד קינאתי בקלילות שהוציאה מאיות ועיניים לכל הבנים. 
גיליתי שהיא גרה בפלורנטין עם שני חתולים, מנטורית לפענוח הסיפור הפנימי, תת המודע ויצירת מציאות. 
השנייה שהייתי סקרנית לגביה נהייתה אף היא רוחנית, בגיל 45 בלי ילדים ובעל, מטפלת באנשים בשיטה משלה.

עוד גילוי מרעיש מבחינתי היה שאחד השקטים בכיתה הוא היום פרופסור בארצות הברית, היתה גם זו שמעצבת היום מנורות, זו שמנהלת מלון בקוסטה ריקה ונראית מיליון דולר (ורק השתבחה עם השנים) וגם אחת, לא עלינו, שנפטרה מסרטן.

 

בגיל 12 בבית ספר גולן לא הייתי מדמיינת בחיים, שזה יהיה עתידם, אגב, מבלי שאני יודעת אם הם מאושרים או לא ואם הם בחרו לעשות מה שבאמת עושה להם טוב. פשוט, אז חשבתי שהחכמים של הכיתה בטוח יעשו מלא כסף, שהיפות יהיו דוגמניות, שהלא מקובלים יתקשו למצוא זוגיות. איזו סטריאוטיפיות, צרות מוח ומקובעות חברתית היתה לי. ומצד שני, לא ככה חשבו כולם?

 

ניסיתי לחשוב מה אני יכולה ללמוד מזה והגעתי לכמה מסקנות, שאולי עוד יכולות לעשות שינוי בחיים של ילדיי ואלו המסרים שמעתה אעביר להם:

ההצלחה שלכם בבית הספר לא מעידה כהוא זה על הצלחתכם העתידית בחיים. הי! - זה לא אומר שאתם יכולים להפסיק לעשות שיעורי בית, להתאמץ לקראת מבחנים ולהגיע בזמן לשיעורים. זה רק אומר - שלכו תדעו איזו קריירה מחכה לכם והיא לא בטוח זו שתשען על התכנים שאתם לומדים היום (ראה ערך מסי).

אם אתם לא הכי יפים בכיתה/לא הכי מקובלים בכיתה - לא נגזר דינכם (עיינו ערך הברווזון המכוער).

זה ממש בסדר לא להיות טוב בהכל. להוציא 100 בספרות ו-50 במתמטיקה, לא בהכרח מוביל למסקנה שאתם פחות טובים.

 

אם אתם לא מקובלים עכשיו (וברור שהם כן... זה רק למען הדיון) - זה לא אומר שלא תתחתנו בעתיד עם מהממים פלוס.

 

המורה הזו שהורידה לכם את הבטחון העצמי - לא מבינה כלום.

שיניים אפשר ליישר, אף עקום אפשר לתקן, תתאמנו - תהיו חטובים - בשורה התחתונה - לא חייבים להישאר עם מה שנתן הטבע ...

 

להיות הכי חכמים בכיתה זה מצוין, להיות הכי מקובלים זה כיף, אבל הבועה הקטנה של הכיתה היא רק בועה. אחר כך מגיעים החיים האמיתיים ושם זה סיפור אחר לגמרי. אולי בכל מקום תהיו הכי חכמים/יפים/מקובלים, אבל אולי גם לא. מה המסקנה? לקחת פשוט הכל בפרופורציות.