רוצה לזרז את הלידה? נסי דיקור

היתכן שניתן לזרז לידה גם ללא התערבות רפואית-תרופתית אלא רק בעזרת דיקור סיני?

אלירז
אלירז | צילום: שאטרסטוק

בשלב מסוים, כשההריון חוצה את השבוע ה-40, או כשהיולדת נמצאת בחדר הלידה אבל הלידה לא מתקדמת, יירחף בחלל האוויר צמד המלים: 'זירוז לידה'.

 

המונח המקצועי הוא 'השראת לידה', ועיקרו ביצוע פעולות רפואיות שמטרתן להחיש את התקדמות הלידה במקרים בהם קיים חשש לבריאות האם או העובר.

 

בשנים האחרונות התפתחה מודעות גוברת לשימוש בשיטות טבעיות להקלה על תהליך הלידה. נשים רבות מצדדות בהתערבות רפואית-תרופתית מינימלית בלידה, ככל הנראה בשל תופעות הלוואי הנגרמות עקב זירוז לידה כמו זמן לידה ארוך, לידה מכשירנית או ניתוח קיסרי, במקרה של כישלון זירוז הלידה.

 

בימים אלה מתקיים מחקר גדול ופורץ דרך של מכללת "רידמן" לרפואה משלימה ואינטגרטיבית ובית החולים "מאיר", שמטרתו לבדוק האם דיקור סיני מסייע בזירוז לידה והאם בכוחו להחליף את השיטות הקונבנציונליות.

 

מחקרים שנערכו לאורך השנים בדבר השפעתו של הדיקור הסיני על זירוז הלידה מלמדים כי בקרב נשים שהגיעו ללדת לאחר פקיעת מים ספונטנית וטופלו באמצעות דיקור סיני, זמן הלידה התקצר משמעותית בהשוואה לקבוצת הביקורת.

עבודת מחקר נוספת הוכיחה כי נקודות הדיקור גרמו לגירוי עצבי שהביא להתכווצות הרחם והפרשת אוקסיטוצין. התוצאה מלמדת על הקשר בין הגירוי שיוצר הדיקור להפרשת הורמון האוקסיטוצין.

מחקר שנערך לפני כשלושה עשורים הראה כי טיפול בדיקור עם מתח חשמלי מקל משמעותית על כאבי הצירים בשלב הראשון של הלידה ומזרז מאד את הלידה.

 

 

ואולם, למרות שמחקרי העבר הראו כי טיפול בדיקור משפיע על זירוז הלידה, מקצר את אורכה והוא נטול תופעות לוואי - עדיין מרבית המחקרים מסתמכים על מדגם קטן של נבדקות, כשחלק מהמחקרים לא כללו קבוצות ביקורת.

בימים אלה מתקיים  בבית החולים "מאיר" מחקר מקיף להשראת לידה באמצעות דיקור סיני בנשים הנמצאות בשבוע ה-40 להריונן. צוות המחקר כולל מטפלים ומומחים ממכללת "רידמן" בליווי ד"ר ליאת אדרי מומחית ברפואה ביולוגית ומנהלת תוכניות המחקר ב"מאיר" וד"ר נתנאלה מילר, מתמחה במחלקת נשים וגניקולוגיה.

 

נשים המעוניינות לקחת חלק במחקר מוזמנות לפנות במייל:

millerne@me.com

 

 

 

נסיך
נסיך | צילום: פוטוליה