האפליקציה שתציל את חיי ילדיכם

בטוחים שלכם זה לא יקרה? שלא תשכחו את הילדים ברכב? אפליקציה חדשה תוודא שזה לא יקרה לעולם, ובנוסף תשמור עליכם גם בזמן הנהיגה ותקריא לכם את ההודעות שקיבלתם

מור סילבר
מור סילבר | צילום: שאטרסטוק

הקיץ בקושי התחיל, הטמפרטורות רק החלו להתחמם, וכבר אנו עדים למותם של שלושה פעוטות שנשכחו במכונית בשעות השמש החמות.

 

אף הורה לא נכנס לרכב במטרה לשכוח את ילדיו בתום הנסיעה, אבל האמת הכואבת היא שאף אחד מאיתנו אינו מחוסן.

על פי נתונים של המועצה לשלום הילד, מאז שנת 2008 מתו 21 פעוטות כתוצאה מהשארתם ברכב. אך מספר המקרים שכמעט נגמרו באסון גדול עוד יותר - מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008- 2016 אירעו 391 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות ונעילה ברכב, שבהם היו מעורבים 439 ילדים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אומרת כי שכחת ילד ברכב עלולה לקרות לכל אחד מאיתנו, ברגע של עייפות, פיזור דעת או ברגע שאנחנו עוברים לעשות פעולות באוטומט.

 

BAZZ, אפליקציה ישראלית חדשה, תזכיר לכם בתום הנסיעה להביט למושב האחורי ולוודא שלא שכחתם דבר, גם לא את הילדים. ייחודה של האפליקציה בכך שאין צורך להפעילה באופן מיוחד בתחילת הנסיעה - האפליקציה מזהה שהתחלתם לנהוג ומפעילה את המערכת באופן אוטומטי.

 

ניתן אפילו להגדיר מראש את השעות בהם תרצו שהאפליקציה תזכיר לכם להעיף מבט למושב האחורי: למשל בשעות הבוקר כאשר אתם מסיעים את הילדים לגן ובשעות הצהריים כאשר אתם אוספים אותם. לא תקבלו תזכורות בשאר שעות היום כאשר הן לא רלוונטיות, וכך כאשר התזכורת תופיע היא תעורר את תשומת ליבכם באופן מיוחד.

 

מור סילבר
מור סילבר | צילום: יחצ

אבל זה לא כל מה שאפליקציית BAZZ יודעת לעשות. האפליקציה, שנועדה במקור להצלת חיים בכביש, מאפשרת לנהגים לשמוע הודעות כתובות וקוליות ולהגיב אליהן בזמן נהיגה באמצעות פקודות קוליות, ללא צורך להסיר את העיניים מהכביש או הידיים מההגה.

 

כיצד עובד הדבר? כל הודעת סמס או וואטסאפ שתקבלו תושמע בקול על ידי המערכת, וכל שעליכם לעשות הוא לבחור בפקודה קולית לאחת מתוך ארבע אפשרויות תגובה: שליחת הודעת תשובה כתובה שקבועה מראש במערכת, חיוג לשולח ההודעה, הקלטת הודעה קולית ושליחתה או כלל לא להגיב להודעה. והכל נעשה באמצעות פקודות קוליות בלבד, בזמן שהידיים שלכם נשארות פנויות לנהיגה - לא קוראים, לא מקלידים, רק נוהגים!

 

האפליקציה, הזמינה בשלב זה רק למכשירי אנדרואיד, פועלת במקביל למערכות ניווט ותומכת במספר שפות במקביל בנוסף לעברית.

 

ניתן להוריד את האפליקציה בחינם בלינק

 

מור סילבר
מור סילבר | צילום: יחצ