לא לוותר על טיפולי פוריות

מחקר חדש שנערך בבריטניה קובע שההתעקשות משתלמת לפחות במה שקשור לטיפולי פוריות

מלון
מלון | צילום: פוטוליה

ההמלצה הגורפת והאופטימית של מחקר חדש שהתפרסם בארץ באתר doctors קוראת לנשים בטיפולי פוריות לא לוותר על טיפולי הפריה חוץ גופית גם לאחר שישה מחזור טיפול.

 

כידוע, הנחה קודמת קובעת, כי לאחר 4-5 טיפולים כושלים, הסיכויים להרות יורדים דרמטית.

מתוצאות המחקר עולה כי כשני שלישים מהנשים בטיפולי הפריה חוץ גופית (IVF) הרו לאחר הטיפול השישי במיוחד כשמדובר בנשים עד גיל 40.

 

 

מלון
מלון | צילום: פוטוליה

ואלה המספרים:
המחקר הקיף כ-157 אלף נשים שעברו יותר מ-257 אלף מחזורי טיפול בשנים 2003-2010.
שיעור הילדים שנולדו לאחר הטיפול הראשון 29.5% לעומת 20.5% לאחר הטיפול הרביעי, 17.4% לאחר מחזור שישי ו-15.7% בתום הטיפול התשיעי.

 

גם לגיל האישה חשיבות רבה בהצלחת הטיפול: שיעור הילדים שנולדו לאחר טיפול ראשון בקרב נשים עד גיל 40 עמד על 32.3% ולאחר הטיפול השישי 17%, בעוד שבקרב נשים בגילאים 40-42 שיעור הילדים שנולדו לאחר הטיפול הראשון עמד על 12.3% ולאחר מחזור הטיפול השישי 6.9%.

 

בדיווח מהמחקר, לא צויין האם העוברים הוחזרו לרחם הנשים כשהיו בני שלושה או חמישה ימים, והאם נערכו להם בדיקות לאיתור בעיות גנטיות.

המחקר שפורסם בחודש שעבר בכתב העת JAMA זכה לשבחים של בכירי הרופאים בארה"ב.

"לראשונה, מציג המחקר תמונה מלאה של הצלחות הטיפולים" אמר אוון מאיירס, מרצה למיילדות ולגניקולוגיה במרכז הרפואי של אוניברסיטת דיוק בארה"ב.

 

"ממצאי המחקר יאפשרו למטופלת לקבל החלטה מושכלת האם להמשיך בטיפולים. ולא צריכה להיות מניעה שרירותית של קבלת הטיפולים" אמר ד"ר מארק סאוור מהמרכז לגינקולוגיה באוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

 

 

ואיך זה בישראל?
בישראל, שיעור טיפולי הפוריות הוא מהגבוהים בעולם. מדינת ישראל מממנת טיפולי IVF ללא הגבלה לנשים עד גיל 44. מדי שנה מבוצעים כאן 40 אלף מחזורי טיפול (IVF) המניבים כ-10,000 הריונות, מתוכם כ-7,500 מסתיימים בלידות חי.

כלומר 4% מהתינוקות בישראל נולדים כתוצאה מהפריה חוץ גופית, בהשוואה לארה"ב שם רק 1% מהתינוקות נולד כתוצאה מ-IVF.

"העבודה שבישראל טיפולי הפוריות ממומנים על ידי המדינה, בעוד שבעולם בני זוג הם המממנים הבלעדיים של הטיפולים, הופכת את ממצאי המחקר רלוונטית יותר עבורם", קובעת פרופ' רונית חיימוב קוכמן, מומחית בפריון וטיפולי IVF במרכז הרפואי "הדסה" הר הצופים ומרכזת הוועדה האתית של האגודה הישראלית לפריון.

 

 

מלון
מלון | צילום: פוטוליה