מסביב למדורה: מיזם חברתי מיוחד לל"ג בעומר

מיזם חברתי חדש קורא לחגוג את ל"ג בעומר במפגשים מעמיקים ומרתקים עם דור המייסדים של המדינה: "זה מאפשר לסגור את הפער שנוצר בין הדורות"

זמן צפייה: 05:11

בל"ג בעומר יתקיימו ברחבי הארץ כ-300 מדורות במסגרת המיזם 'מסביב למדורה'. מטרת המיזם היא לחבר בין דור מייסדי המדינה לבין הדורות הבאים וליצור הזדמנויות למפגשים מעמיקים, שבעיקרם יזכו הצעירים לראות את הזווית האישית של נציגי דור התקומה שעוד חי עמנו בישראל 2017

"הרעיון שלנו הוא ליצור מסורת ישראלית חדשה וליצוק תוכן לל"ג בעומר, את התוכן אנחנו מקבלים בצורת מפגש בין אנשים ותיקים שהקימו את המדינה לאנשים צעירים במדורות או במפגשים שהם מקיימים בל"ג בעומר", מסביר מנהל המיזם 'מסביב למדורה', ניר יששכר.

המיזם החל בשנה שעברה, כשקצת אחרי פסח עלה הרעיון ותוך 3 שבועות עד ל"ג בעומר הצליחו לקיים 85 מדורות. השנה, המיזם כבר מארגן קרוב ל-200 מדורות כשהמטרה שלהם להגיע ל300 מדורות ברחבי הארץ. "זה ערב שמשקף את כלל החברה הישראלית, זו הזדמנות לדור הצעיר להכיר את הדור הוותיק שתרם כל כך הרבה למדינה, זו הזדמנות לדור הוותיק לחגוג את החג בצורה ראויה ובעיקר דבר שמאפשר לסגור את הפער שנוצר בין הדורות", הוסיף ניר.

מדורת ל''ג בעומר, ארכיון
מדורת ל''ג בעומר, ארכיון | צילום: פלאש 90 / יעקב לדרמן

אחת מדור המייסדים שמשתתפת במיזם היא אסתר בן אב, בת 82, דור שביעי בארץ, אשר סייעה למחתרת ההגנה בצעירותה. "אני רואה הבדל מאוד גדול מהנוער של אז מזה של היום. היינו הולכים לפרדסים, עושים מדורות, שרים שירים, מספרים סיפורים ורוקדים. הבילוי היה אחר לחלוטין", מספרת אסתר.

"במסגרת המיזם, הייתי שנה שעברה בלוד עם סטודנטים ממרכז קהילתי שתורם לעיר, סיפרתי את הסיפור שלי, עשינו מדורה ומאוד נהניתי. אני במקצועי סוציולוגית אז אני יודעת איך לרתק קבוצות ולהפעיל אותם. אני גם רוצה לדעת מה הם יודעים מה הם חושבים. זה מלמד מאוד", סיכמה. צפו בראיון המלא מתוך העולם הבוקר

רוצים לקבל פרטים נוספים על המיזם? כנסו לאתר מסביב למדורה

עוד באסיפת הורים

תובנות קטנות: אל תפחדו לחלום בגדול

אלטרנטיבה לחינוך: אל תחכו שבית הספר יעשה את העבודה לבדו

תלמידים מוחים: למדו אותנו איך לחשוב, לא מה לחשוב

בוקר רגוע: אל תשלחו את הילדים לביה"ס לפני 8 וחצי בבוקר