איך להשיג שינה טובה בחורף?

בגלל שאף אחד מאיתנו לא מעוניין לקום באמצע הלילה הקר ולגשת לילדים, קבלו 5 טיפים שיעזרו לכם ולקטנטנים לעבור את החורף בשינה

זמן צפייה: 00:48

מאת: שירי אוסטרובסקי, יועצת שינה לתינוקות ופעוטות

נכון שהימים עוד חמימים וזה לא לגמרי מרגיש חורף, אבל בלילות כבר קריר ומחשיך מוקדם כך שהילדים שלכם כבר לגמרי מרגישים את חילופי העונות ושנת הלילה משתנה בהתאם. אז כדי שלא תצטרכו לקום באמצע הלילה ולגשת לילדים לבדוק, עשינו לכם רשימה של טיפים לשינה טובה ונעימה

מעיפים את השמיכה:
אחת התלונות העיקריות של ההורים וגם החשש הגדול הוא שהילד מוריד את השמיכה מעליו במהלך הלילה ושיהיה לו קר. כמה פעמים מצאתם את עצמיכם מתעוררים באמצע הלילה וניגשים לכסות אותם שוב?
מה עושים: אל תסתמכו על השמיכה ופשוט הלבישו את הקטנטנים בבגדים חמים שיחממו אותם במהלך הלילה גם אם הם לא מכוסים.

החיתול מלא:
הורדתם את האוכל לפני השינה ובמהלך הלילה, ועדיין התינוק מתעורר עם חיתול מלא? תתפלאו לגלות שמדובר בסימן שפשוט קר לו. אם החיתול בבוקר מלא למרות שהחלפתם לו במהלך הלילה זו דרך טובה להבין שקר לו. כמו כן, חיתול רטוב מפריע לשינה רציפה ויכול להיות סיבה להתעוררות.
מה עושים: אם התינוק מתעורר באמצע הלילה דבר ראשון בדקו את החיתול לפני שאתם ממהרים להאכיל אותו וגם- הלבישו היטב וודאו שלא קר לו.

בדקו את החיתול לפני שאתם ממהרים להאכיל אותו באמצע הלילה
בדקו את החיתול לפני שאתם ממהרים להאכיל אותו באמצע הלילה

מחממים את החדר:
בלילות קר יותר מאשר ביום ולכן הורים רבים בוחרים לחמם את החדר של הקטנטנים במשך כל הלילה, והרי זה ברור- אם אנחנו מתעוררים אליהם באמצע הלילה ולנו קר אז להם בטוח קר. חשוב להקפיד על אמצעי בטיחות וזהירות מפני שריפות וקצרים חשמליים, להשתמש רק במוצרים בעלי תו תקן אשר נבדקו טרם השימוש ואפילו לתזמן את החימום כך שלא יפעל לאורך כל הלילה אם אין צורך.
מה עושים: חשוב מאוד לא למקם את המיטה צמוד לקיר חיצוני ממנו נכנס יותר קור שיכול להשפיע על השינה. כמו כן מומלץ לחמם את החדר בעזרת רדיאטור ולא מזגן שכן מזגן מייבש. אם בכל זאת בחרתם במזגן- הקפידו שהטמפרטורות לא תעלנה על 25 מעלות ושדלת החדר תישאר פתוחה לאוורור.

מחממים את האווירה:
לא מספיק לחמם את החדר במהלך הלילה, כדאי ורצוי לחמם אותו גם לפני. תחשבו כמה נעים להיכנס בלילה לישון בחדר חמים ונעים ולקום לחדר נעים וחמים. לפני המקלחת חממו את החדר כדי שלא יהיה להם קר אחרי המקלחת ובזמן ההתארגנות לשינה.
מה עושים: חממו את המיטה של הילד לפני שאתם משכיבים אותו לישון בעזרת סדין חימום (תדאגו לבדוק אותו לפני השימוש ולכבות אותו במשך הלילה) או בעזרת בקבוק מים חמים לפני בשביל שהמיטה תהיה חמימה ונעימה. עוד כדאי לחמם את המגבת. הסיבה לכך היא לא ליצור הפרשי טמפרטורות בין המקלחת החמה ליציאה הקרירה ממנה. המקלחת היא חלק מאוד חשוב מטקס השינה והיא הופכת את תהליך הכניסה לשינה לנעים חמים ורגוע יותר.

כדאי ורצוי לחמם את חדר השינה גם לפני
כדאי ורצוי לחמם את חדר השינה גם לפני

שוב הגיע הוירוס...
אין דרך להימנע מזה- בחורף הילדים חולים יותר. וכשחולים ישנים פחות טוב וגם צריכים יותר פינוק ותשומת לב, וזה הגיוני. התרופה הטובה ביותר היא כמובן חיבוק והמון חום ואהבה (וזה בא בלי מרשם רופא!) ואפשר לוותר על הזמנים וטקסי השינה במהלך התקופה שהילד מרגיש לא טוב ולטפל בו עד שיבריא.
עם זאת חשוב לזכור לחזור ישר לשגרה לאחר חלוף המחלה בשביל שלא תהיה רגרסיה ובשביל להמשיך את ההרדמה בלילות רגועים חמימים ונעימים.

שיהיה חורף נעים עם שינה רצופה חמימה ונעימה!

גמילה מחיתולים
למה גמילה מחיתולים עדיפה בחורף?