השיר שבטוח יגרום לתינוק שלכם לחייך

התינוק שלכם מצוברח, כועס או סתם נודניק? צמד פסיכולוגים יצרו שיר שהוכח כמשמח תינוקות. אין על מה להודות לנו

זמן צפייה: 00:42

לא מעט מחקרים בדקו את השפעות המוזיקה על בני אדם, בדגש לבוגרים. אך מחקרים על השפעות המוזיקה על תינוקות, הם מחקרים קצת אקלקטים ופחות מהודקים, בעיקר מהסיבה הפשוטה שתינוקות לא יכולים להגיד מה הם אוהבים. ממחקרים שנעשו בעבר, התגלה כי תינוקות שומעים וזוכרים מוזיקה, גם מהתקופה בה היו עוברים ברחם. מחקר מסקרן נוסף אף מצא כי הם מעדיפים באך ומוזיקה קלאסית.

רוב המחקרים שכן בדקו את הנושא אצל תינוקות, מצאו כי הם מעדיפים נעימות הרמוניות, שירים עם קול נשי או אפילו דיבור "תינוקי". הם אמנם יכולים לזכור מקצב וגוון מוזיקלי של שיר, אך התגובה הרגשית לשירים עדיין נותרת כתעלומה. חברת C&G babyclub פנתה לפסיכולוגית מוזיקלית ולמומחה לצחוק ולשפת תינוקות, והציעו להם לחבר שיר שיגרום לתינוקות לאושר. השניים ראיינו כ-2500 הורים לתינוקות ואספו קולות, שירי ערש, צלילים ומנגינות שהם משמיעים לילדיהם, ואשר בזכותם הם מחייכים. כמו כן, הם נעזרו במחקר מקיף שנעשה על שירים קליטים "שנתקעים" לנו בראש, וכך יצאו לדרך.

מחקרים מצאו כי תינוקות מעדיפים נעימות הרמוניות עם קול נשי
מחקרים מצאו כי תינוקות מעדיפים נעימות הרמוניות עם קול נשי

השניים פנו למלחינה אימוגן היפ, זוכת הגראמי על אלבומה '1989' של טיילור סוויפט, שהיא בעצמה אמא לתינוקת בת שנה וחצי. אימוגן נדלקה על הפרויקט, ואליה הצטרף מייקל יאניש, שהקליט בעברו אלבום ג'אז לתינוקות. השיר הסופי שנוצר כולל צלילי מכונית ואופניים, קול נשי תינוקי, צחוק תינוק, מים ועוד.

מוזמנים לבדוק בעצמכם! כתבו לנו בתגובות איך הניסוי שלכם צלח

[youtube_embed youtube_id='XjpraGVs2Sg']

עוד באסיפת הורים

הילה קורח: "לא, 14 שבועות חופשת לידה זה לא מספיק" [brightcove_iframe video_id='parenthood-articles-036' autoplay='0' credit='' kid='1_0y80kae8' duration='79']

ראש בראש | האם אתם בעד או נגד הארכת חופשת הלידה?