קורסי הכנה למחוננים: בעד או נגד?

כל הורה היה שמח לילד מחונן, אך האם הדחיפה לתכנית היוקרתית של משרד החינול לא יכולה גם להזיק?

זמן צפייה: 07:22

המירוץ חסר הפשרות להישגים של דור ההמשך, יחד עם שלל ההטבות שמעניק משרד החינוך לילדים מחוננים, דוחף הורים לשלוח ילדים בני 7 לקורסי הכנה לנבדקי המחוננים הארציים. כך נולדת תעשייה שלמה מתחת לרדאר. מייזם חדש מבקש להוזיל את ההוצאות ולהקל את ההכנות לילדים.

אתר "מיחונן", ביסודה של אסנת פיינגולד, משתלב בתעשייה הזו אחרי המבחן הארצי שעובר בכיתות ב' ועד מבחן השלב ב'. "בשנים האחרונות התפתחה תעשייה אדירה של הכנה. מכונים שמציעים קורסים ולומדות במטרה להכין את הילדים למבחנים האלו" מספרת אסנת פיינגולד. "הורים רוצים שהילדים שלהם יהיו מחוננים, והתעשייה עונה להם על הצורך הזה".

אפשר להבין את ההורים שרוצים שילדיהם יהיו מחוננים: משרד החינוך משקיע עשרות מיליוני שקלים בשנה בקידום ילדים מחוננים. אלה שמצליחים להיכנס לתכנית היוקרתית נחשפים לתכנים שבמערכת החינוך הרגילה, לא היו נחשפים אליהם בחיים. "האתר מאפשר לילדים להיבחן בביתם במבחן סימולציה. תוצאותיו יגלו אם יש לילד סיכוי טוב לעבור את המבחן שלב ב' או לא" מספרת אסנת פיינגולד. "לאחר מכן, ההורים יחליטו אם לשלוח את הילד לקורסי הכנה או לא. חשוב לציין שמעל 90 אחוז מההורים שמשתמשים באתר מקבלים תשובה שכדאי להניח לילדים ולא לדחוף אותם בכוח" הוסיפה. צפו בראיון המלא מתוך בוקר חם

ספרו לנו מה דעתכם: האם אתם בעד קורסי הכנה או נגד?

>>כבר ביקרתם במתחם ההורים החדש?

>>לכל הקטעים מתוך בוקר חם עם דנה פאן לוזון וקובי מחט