מה מביא ילד להתנתק מאמא ואבא?

קהילת ההורים המנוכרים בארץ מונה כיום כעשרת אלפים הורים שמנותקים מילדיהם בעקבות הסתה של אחד מבני הזוג לאחר גירושים. כיצד מתמודדים?

זמן צפייה: 08:58

גלית (שם בדוי), קיבלה את החזקה על בנה, שהיה אז תינוק, לאחר שנתיים של נישואים. גרושה ניתק עמה את הקשר עד שבנה חגג יום הולדת 12. "כשבני היה בן 12, אביו יצר אתו קשר ואני שמחתי מאוד, אבל לאט לאט הסמכות שלי התרופפה. בני לא הקשיב לי, דיבר אליי לא יפה, אמר לי 'למה מי את?', 'מה תעשי לי?' וכדומה. אביו היה מחדיר לו שאני לא יכולה להגיד לו מה לעשות, ולא יכולה להכריח אותו אפילו לצחצח שיניים", סיפרה גלית.

ניכור הורי
''הבור שנפער בין הורה לילד מנוכר הופך לבלתי ניתן לגישור'' | צילום: shutterstock

לקראת סוף אותה השנה, בנה עזב את הבית ועבר להתגורר אצל אביו ומאז, כבר 8 שנים, גלית מנותקת מבנה: "ניסיתי כל מהלך. אבל הוא לא רוצה לשמוע ממני. אני מרגישה שאבדתי בן שחי, אנחנו הורים שכולים לילדים חיים".

[brightcove_iframe video_id='news-haolam-haboker-season-01-clips-230617-part-01' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_gzvteoo5' duration='537']

לפני 4 שנים, הקים ד' את קבוצת הפייסבוק כדי שתהיה להורים המנוכרים זירה בה יוכלו לפרוק את אשר על לבם: "תפקדנו במשך השנים בעיקר כקבוצת תמיכה, אבל התברר לנו שזו לא בעיה פרטית שלנו. יש בישראל אלפי הורים שלא רואים את ילדיהם, שעוברים הסתה איומה. מחלקות הרווחה לא מכירות התופעה ברובן, השופטים מגיעים להחלטות בהסכמה ומעדיפים למשוך זמן במקום להכריע, והבור שנפער בין הורה בין ילד מנוכר הופך לבלתי ניתן לגישור", הוסיף.

עצרת המחאה נגד תופעת ניכור הורים, תתקיים ביום שלישי, 27.6, מול ביתה של שרת המשפטים, איילת שקד, בתל אביב

העולם הבוקר כל הפרקים