איך היחסים שלך עם אמא, משפיעים על חיי המין שלך?

לפי מחקר שפורסם במגזין Paediatrics, נשים ונערות בעלות מערכת יחסים קרובה עם אימן, יאבדו את בתוליהן בגיל מאוחר יותר

זמן צפייה: 00:55

יותר מ-3 אלף נשים השתתפו בסקר שפורסם במגזין Paediatrics, ולאחר ניתוח הנתונים, 44 אחוזים שהצהירו על קשר קרוב עם אימן, הצהירו גם על איבוד בתולין אחרי גיל 16. למה זה קשור?

התשובה שעולה מהמחקר היא שמערכת יחסים בריאה בין אמא לבת, שולחת את הבת לחיים האמיתיים עם יותר כלים ובטחון. מחקרים קודמים כבר הוכיחו שחינוך מיני אצל ילדים, באופן פתוח וכן, מעניק לילדים בטחון מיני בבגרותם.

הסקסולוגית ונסה מרין מסבירה: "המחקר הזה רק מוסיף לטענה שחייבים לדבר עם הדור הצעיר על סקס ומיניות, לאורך כל הדרך. יש דרכים שונות המותאמות לכל גיל בו נמצא הילד, אך ככל שהמידע יהיה רב יותר, כך הוא יהיה מוכן יותר לקבל החלטות בריאות ומושכלות בהמשך הדרך".

אמא ובת
צילום: איבוד הבתולים מייצג דרך נוספת לעצמאות

אלו שלא הפגינו התנהגות מרדנית בגיל הנעורים וטיפחו קשר קרוב עם אימן, חיכו עד לסיום התיכון או אפילו אחרי האוניברסיטה (בארה"ב ד.א). בעוד שהאחרות ניהלו מלחמות חורמה בבית, התחילו לקיים יחסי מין מוקדם יותר. אחרי הכל, לעשות סקס זה דרך להתריס מול ההורים, לא?

סקס, בדומה לפירסינג, מייצג את הרצון לנתק את עצמך מתקופת הילדות

סטפני, 24, מספרת שאיבדה את בתוליה בגיל 14: "לא הייתי קרובה לאמא שלי, התנגנחו הרבה בתקופת גיל ההתבגרות שלי. לא בטוחה שאני מבינה מה הקשר אבל אני בהחלט חושבת שהיה בזה אלמנט של להתנהג 'לא יפה'. בנוסף, רוב הקשרים החזקים והמשפיעים שהיו לי, היו מחוץ למשפחה, שגרמו לי להרגיש בוגרת ועצמאית. בדיעבד, הייתי מאוד פגיעה ומטופשת, אבל אני לא מתחרטת לרגע".

שחרור והיציאה לעצמאות מאוד חשובה לבני הנוער. בין אם מדובר לצבוע את השיער לורוד, או לעשות פירסינג במקומות שונים בגוף, או לעשות סקס - המוטיבציה מאחורי כל אלו זהה. זה הרצון לנתק את עצמך מתקופת הילדות ולערער על הגבולות מההורים. לכן לא מפתיע שבמידה ואתם לא קרובים עם הוריכם, הרצון ללכת בדרך הזו יגיע מוקדם יותר. תהליך היציאה לעצמאות של הילדים נתפס לפעמים כשלילי, כ"התנהגות רעה" וכהוכחה שנכשלתם כהורים. האמנם? אנחנו מודאגים כשהילדים מתחילים לעשות סקס או לשתות אלכוהול, אבל לא בטוח שיותר בריא להיתלות ולהמשיך להיצמד לתקופת הילדות עצמה.

אמא ובת
צילום: שחרור והיציאה לעצמאות מאוד חשובה לבני הנוער

"פחדתי להעציב אותה מהעובדה שאני מתבגרת"

אלכסנדרה, 32, שאיבדה את בתוליה בגיל 23 מספרת: "כילדה הצעירה ביותר במשפחה, הקשר שלי עם אמא שלי היה מאוד קרוב וחלק גדול ממני. אני חושבת שאחת הסיבות העיקריות מדוע איבדתי את בתוליי רק בגיל 23, הייתה כי לא רציתי להעציב אותה מהעובדה שאני מתבגרת. לא חשבתי שהיא תתאכזב ממני, הרגשתי שברגע שאהיה פעילה מינית, זה ינתק את הקשר המיוחד שהיה לנו, כי אני מתבגרת ומתנתקת ממנה".

אם כך, נראה שבנות בעלות קשר חם וקרוב עם אימן, נהיות פעילות מינית בגיל מאוחר יותר. אך חשוב לציין, שאין פה דרך נכונה או לא.

>>איזה דרינק מתאים לסגנון ההורות שלך?

>>ילדים יודעים שאצל סבתא יש חוקים אחרים