חולדאי על "חסימת" עמוד הפייסבוק: "יש לנו בעיה בהפנמת ערכי הדמוקרטיה"

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, התייחס לפרובוקוציה שביצעה העירייה לקראת חודש הדמוקרטיה בעיר: "אותם אלה שמחו נגד החסימה, הם אלה שרוצים לסתום פיות"

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, בראיון לצינור
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, בראיון לצינור | צילום: חדשות עשר

אחרי התרגיל הפרסומי, במהלכו "חסמה" עיריית תל אביב את דף הפייסבוק שלה לתגובות, הסביר ראש העירייה רון חולדאי מה עומד מאחורי המהלך - לקראת "חודש הדמוקרטיה" שיונהג בעיר.

 

"לעבוד על התושבים זה לא הדבר הנכון, אבל היה לנו חשוב לעשות משהו שיהדהד", אומר חולדאי, "יש לנו בעיה של הפנמה של ערכי הדמוקרטיה, וזכות הדיבור היא אחד הדברים החשובים בדמוקרטיה. והנה, הוכחנו עד כמה - כאשר פוגעים בזכות הדיבור - ככה המחאה גבוהה. אגב, חלק מהמוחים הם אלה שקוראים לפעמים לסגור למישהו את הפה".

 

אחרי התל אופן: "מהפכת הרכב" של עיריית תל אביב

עד 1,000 שקלים קנס: עיריית ת"א תתחיל לאכוף רכיבה לא חוקית על אופניים

 

חולדאי לא הופתע שהפרובוקציה, שנערכה בשיתוף מנהלת הניו מדיה של העירייה ליבי טישלר, סוקרה בהרחבה. "אני שמח שהדבר הזה קרה. בישראל היום צריך להחזיר מחדש את ההפנמה כמה ערכי הדמוקרטיה חשובים, וכמה פגיעה בהם פוגעת בזכות היסוד של כל אחד ואחד מאיתנו".

 

תוכנית חודש הדמוקרטיה, לדברי ראש העירייה, היא מכיוון "שאזרחי ישראל לא יודעים מהי דמוקרטיה. זו לא הזכות של הרוב לשלוט, אלא זכויות המיעוט של כל אדם שאף אחד לא יכול לקחת ממנו. הכנו תוכנית יסודית שרצה בבית הספר שלנו - השר ומשרד החינוך יודעים מזה, למרות שזה לאו דווקא בתיאום איתם - כדי שהדבר הזה יקרה.

 

"היה חשוב לנו לייצר איזשהו טיזר, שיבהיר בציבור בכלל עד כמה זה חשוב. בחברה שלנו יש הרבה תופעות שהן לא בדיוק לטובת הדמוקרטיה אלא לטובת שלטון הרוב, כולל הנסיון לסתום את הפה למשטרת ישראל. אנחנו רוצים חופש דיבור. תתלוננו עלינו, תעבירו עלינו ביקורת. לכל אחד יש זכות לעשות זאת. בדיוק כמו שלתיאטראות שלנו יש אפשרות להופיע כמו שירצו בלי צנזורה על הרפרטואר".