דרישה: עיצרו את אתר האינטרנט הישראלי שמשדר פורנו לצד צילומי קטינים

אתר watchme247 הישראלי החל כמיזם שהבטיח להפוך את כולנו לכוכבי "האח הגדול", אך הפך עם השנים לאכסניה לסרטונים פורנוגרפים. כעת החשש מפני פגיעה וניצול קטינים באתר מגיע לכנסת

watchme247
Watchme247 | צילום: watchme247

לפני כמעט יותר משנתיים הושק מיזם אינטרנטי שנוי במחלוקת בשם WatchMe247. מאחוריו עמדו שני תושבי אילת בשם עופר סלע ובנימין בר שישא, שהציעו כמה אלפי שקלים בחודש למשפחות שהסכימו לרשת את ביתם במצלמות שתיעדו את הנעשה שם מסביב לשעון ללא עריכה וללא צנזורה.

 

עבור התענוג המפוקפק, הכרוך בהצצה לחיי אחרים, גולשים התבקשו לשלם כ-10 דולרים בחודש - ותמורתם קיבלו גישה לפיד רצוף של עשרות מצלמות בעשרות בתים. אך מה שהחל כפרוייקט עסקי שרכב על ההצלחה של האח הגדול בארץ, הפך במרוצת השנים למשהו אפל הרבה יותר.

 

הבוקר פנתה חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון ממפלגת כולנו, העומדת גם בראש הוועדה לזכויות הילד בכנסת, לשרים גלעד ארדן וישראל כץ בבקשה שאלו יתערבו בנעשה בפלטפורמה הזו. מסתבר שכיום הפרוייקט הפך לאכסניה לסרטוני פורנו מכל הסוגים כשייתכן ונמצאים שם עדיין תכנים המכילים תיעוד של קטינים.

 

watchme247
watchme247 | צילום: צילום מסך

וכך כותבת שאשא ביטון:

 

"מכובדיי, לוועדה המיוחדת לזכויות הילד הגיע מידע בנוגע להשתתפות קטינים בתכנית ריאלטי המשודרת באתר אינטרנט. אתר זה, מציב מצלמות אינטרנט בבתי משפחות, בהסכמתם ובתמורה לתשלום, ומצלם את המתרחש בבתים בכל שעות היממה. צפייה בצילומים מהמרחבים הציבוריים בבתים הינה חינמית, וצפייה בצילומים של חדרי השינה וחדרי האמבטיה, כרוכה בתשלום של 10 דולרים לחודש, הנגבים מהצופה. הפגיעה בפרטיותם ובכבודם של קטינים המשתתפים בתכנית, בעל כורחם, ברורה. חמור מזה - קיים חשש אמיתי של צילום קטינים בעירום".

 

watchme247
watchme247 | צילום: צילום מסך

"אזרח שפנה בנושא למח' הסייבר במשטרה, נענה שאין חוק האוסר על כך, למרות שקיימות מספר הוראות חוק האוסרות על פרסום צילום קטינים בעירום, בין היתר סעיף 24(2) לחוק הנוער (טיפול והשגחה), התש"ך-1960.
אבקש את התייחסותכם הדחופה לתופעה מסוכנת זו, ולשאלה האם אין מקום להתערבות הרשויות", סיימה שאשא ביטון.