סקירה: Deebot X1 OMNI – שואב שוטף עם תחנת ניקוי

ה-Deebot X1 OMNI הוא כנראה אחד מהרובוטים הטובים בשוק לניקיון הבית, הוא שוטף ושואב אבק בצורה מוצלחת, מרוקן את כל הלכלוך לתחנה ולבסוף גם מנקה את עצמו | ביקורת

ECOVACS – Deebot X1 Omni
ECOVACS – Deebot X1 Omni | צילום: צחי הופמן

הרובוטים השואבים אבק ושוטפים את הבית חוסכים מאיתנו את עבודת הניקיון של הדירה, אבל הם יוצרים לנו עבודה אחרת, ניקיון שלהם, לצד הצורך לדאוג למלא להם מים וניקוי המטלית המלוכלכת בסוף הפעולה. בחברת ECOVACS השיקו לאחרונה בארץ את ה-Deebot X1 OMNI שבא בדיוק לפתור את האתגרים הללו.

שליטה ואפליקציה: Deebot X1 OMNI – יש עוזרת קולית וגם מצלמת אבטחה

כמו בכל רובוט היום, גםECOVACS מציעה תפעול באמצעות אפליקציה, רק שכאן גם קיימת עוזרת קולית פנימית בשם YIKO. היא לא תומכת בעברית, אלא באנגלית, אבל היא מאפשרת לבצע פעולות בפשטות, בין היתר, להגיד לרובוט להתחיל בפעולת הניקיון, לעצור את העבודה או לבקש ממנו לנקות חדר מסוים, למשל, המטבח (הפעולה הזאת דורשת קודם כל מיפוי של הבית).

מעבר ל-YIKO, האפליקציה של ECOVACS מציעה המון יכולות והיא כוללת ממשק בעברית. בין היתר היא מציעה: מיפוי מספר קומות, חלוקה לחדרים, צפייה בזמן אמת במיקום הרובוט וקביעת לוחות זמנים. קיימת כאן גם אפשרות לביצוע מיפוי תלת מימדי של הבית. בניגוד למפה הרגילה, למפה התלת מימדית יש עומק ורואים את הרהיטים עם נפח. המטרה, לדעת איפה נמצא כל רהיט בבית, כך שהרובוט יוכל ללכת לנקות רק לידם ולא את כל החדר. במקרה שלי, בתהליך בניית המפה, היכולת הזאת זיהתה לבד מספר חפצים, כמו: מיטת שינה, מזנון וספה. את שאר החפצים יכולתי למקם בצורה עצמאית על גבי המפה.

עוד פיצ׳ר נחמד הוא מצלמת הווידיאו הקיימת ברובוט, זאת מאפשרת לראות מה קורה בבית, כאשר נמצאים מרחוק. מדובר בפתרון שמספק זווית צפייה ניידת, בניגוד למצלמות אבטחה הממוקמת באזורים בודדים. חוץ מזה, אנשים לא חושדים ברובוט שאיבת אבק שהוא מבצע מעקב אחריהם (עדיין). מלבד צילום הווידיאו, אפשר גם לשמוע מה קורה בבית וגם לנהל שיחה עם בני המשפחה.

ניקיון: Deebot X1 OMNI – שוטף, שואב ועוזב אתכם בשקט

ה-X1 OMNI הוא רובוט שואב אבק וגם שוטף, בניגוד לכל הרובוטים שרק מנגבים את הריצפה עם מעט מים ומטלית לחה, כאן יש שתי מברשות המקרצפות את הריצפה. במהלך העבודה ניתן לקבוע מספר רמות של זרימת מים, כאשר הרמה הגבוהה מרגישה שהרובוט לא חסך במים בניקיון שלו.

הרובוט גם כולל טכנולוגיית לייזר עבור מיפוי הבית (D-TOF), הוא מבצע חלוקה אוטומטית של הבית עם בינה מלאכותית וחיישני תלת מימד מאפשרים לו לזהות חפצים ולהימנע מהתנגשות או להיתקע בהם. הרובוט יודע לזהות את החפץ הספציפי ופשוט לנקות סביבו מבלי להסתבך. הטכנולוגיה הזאת עבדה כאן היטב, כאשר היה אפשר להשאיר את הרובוט בשקט לנקות את הבית, מבלי לחשוש שהוא יתקע באמצע העבודה ולא יחזור לתחנה שלו.

ECOVACS – Deebot X1 OMNI.
ECOVACS – Deebot X1 OMNI. | צילום: צחי הופמן

חלק לא פחות חשוב הוא שאיבת האבק, הרובוט הצליח לבצע את הפעולה הזאת היטב בזמן השטיפה, כך שלא הייתי צריך להכין את הבית לניקיון והכל התבצע יחדיו. ל-X1 OMNI יש שתי מברשות אשר מאפשרות לו להגיע לפינות ועוד מברשת ראשית לשאיבה של כל הלכלוך. עוצמת היניקה שלו היא 5,000pa.

במהלך עבודת הניקיון, הרובוט חוזר לתחנה לנקות את המברשות הרטובות שלו מכל הלכלוך שהצטבר. הוא מנקה אותן במים נקיים, כך שגם חדרים אליהם הוא הגיע לקראת סוף העבודה קיבלו אותה רמת ניקיון.

ה-X1 OMNI עמד באתגרי הלכלוך שהילדים שלי השאירו במרפסת או במטבח, מדובר בעיקר באוכל יבש או חלקים של פעילויות יצירה שלהם, לא בממרחים או דברים מהסוג הזה. בסיום העבודה הריצפה הייתה נקייה, לא היו סימני ניגוב, אבל היו פה ושם לרובוט לכלוכים קלים שהוא פספס. לפעמים שלחתי אותו לסבב ניקוי נוסף, בשביל שהבית בוודאות יהיה נקי. אני בכל מקרה הייתי מרוצה. מה שכן היה חסר בערכה שבדקתי הוא נוזל ניקוי לערבב עם המים עבור הרובוט, כך שהניקוי יהיה טוב אפילו יותר. ל-ECOVACS יש פתרון מהסוג הזה והוא יגיע בהמשך.

ECOVACS – Deebot X1 Omni
ECOVACS – Deebot X1 Omni | צילום: צחי הופמן

התחנה כוללת ריקון עצמי של הלכלוך מהרובוט אליה, מילוי מים עצמאי, ניקוי המברשות באופן אוטומטי וייבוש שלהן על-ידי אוויר חם. עמדת הטעינה והריקון מכילה למעשה שני מיכלי מים (נקיים ומלוכלכים) בעלי קיבולת של 4 ליטר כל אחד ומיכל נוסף עם שקית לאיסוף הלכלוך היבש בנפח 3 ליטר. כשה-X1 OMNI חוזר לעמדת הטעינה להטעין את עצמו, הוא מרוקן את הלכלוך שאסף לתוך מיכל הריקון המכיל שקית בד, ומנקה בצורה אוטומטית את המברשות באמצעות מים נקיים ולאחר מכן מעביר אותם לתוך מיכל המים המלוכלכים האטום. בסיום הפעולה, עמדת הטעינה מפזרת אוויר חם על מברשות הניקוי במטרה לייבש אותן וגם ועל מנת למנוע ריחות רעים.

ECOVACS – Deebot X1 OMNI.
ECOVACS – Deebot X1 OMNI. | צילום: אלקטרו גל

עדיין, כדאי לשים לב, שכל מספר פעולות ניקיון של הרובוט, תצטרכו למלא מים בצורה עצמאית למיכל הפנימי. זה נשלף בקלות מהחלק העליון של תחנת העגינה, הוא אטום וכולל ידית נשיאה נוחה. אותו מיכל קיים גם למים המלוכלכים. מדובר במיכל אטום, כך שהריח הרע לא יוצא ממנו בזמן שהוא בתחנה, אבל שתרוקנו אותו, תתכוננו לקבל משאב של ריח מסריח.

מחיר: 5,290 שקל (יבואן רשמי אלקטרו גל)

בשורה התחתונה, אי אפשר שלא לדבר על הפיל שבחדר – המחיר. המצב כרגע, שרובוטים הכוללים תחנת עגינה שנותנת פתרון גם למים הוא יקר, שלא לדבר על השילוב עם מיכל ריקון אבק. מי שמוכן להשקיע את סכום הכסף המבוקש, מקבל עם ה-Deebot X1 OMNI פתרון נהדר, שמאפשר לשטוף ולשאוב את הריצפה בבית לעיתים תכופות, מבלי להתעסק בכל הטרחה שמסביב וזה בהחלט שווה.

הסקירה פורסמה במקור באתר The Gadget Reviews

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews