כל מה שרציתם לדעת על השעון החדש של אפל

אז אחרי כל השמועות, הנה הוא כאן. אמש(ב) הוכרז השעון החכם החדש של אפל. האם הוא עומד בציפיות? כל הפרטים על המוצר החדש בפנים

Apple Watch
Apple Watch | צילום: יוטיוב - צילום מסך

apple animated GIF

 

עוד בספטמבר 2014 חשפה אפל את קו הטכנולגיה הלבישה שלהם שנקרא אז בפשטות " Apple Watch" . בהכרזה ההיא היו חסרים כמה פרטים די מהותיים ובאפל מסרו ששאר הפרטים יגיעו במהלך השנה הבאה. ובכן השנה הבאה כבר פה וכך גם הפרטים הנוספים. אמש בעוד ארוע פומפוזי ונפוח, מהסוג אליו הורגלנו כבר בשנים האחרונות (סמסונג - אנחנו מסתכלים גם עליך!) נערך ארוע ההשקה "הסודי" של אפל.  מה למדנו על השעון החדש מהארוע בסן פרנסיסקו? האם הוא חידש במשהו? בכל הנוגע להודעה על השעון החכם -מסתבר שלא כל כך הרבה כמו שנדמה היה.

רוצים לקבל את כל חדשות הדיגיטל והדברים הכי ויראליים ברשת? עשו לנו לייק בפייסבוק

 

אז מה הוא בעצם עושה?

ה" Apple Watch" הוא נגן מוסיקה בדומה לאייפוד, הוא משמש כ"פיטנס טרקר"( fitness tracker) ומנטר פעילות גופנית ומודד דופק, הוא ישמש כמכשיר דרכו נוכל לקבל ולשלוח הודעות טקסט, הקלטות קול ואף לבצע שיחות. הוא יוכל ישמש כפורטל לאפליקציות הנמצאות על האייפון וכארנק אלקטרוני עם ה- Apple Pay . בנוסף השעון יתממשק עם ה- Apple TV ולמעשה יהווה סוג של שלט רחוק. אה- והוא גם יראה לכם את השעה (אחרי הכל הוא שעון,לא?) בדיוק של כ-50 אלפיות השנייה.

 

apple watch animated GIF

 

השעון החדש של אפל הוא למעשה סינתזה של תכונות ממגוון רחב של שעונים חכמים שכבר יצאו לשוק. ההודעות על צג השעון, השימוש בפקודות קוליות כמו גם אופן השימוש במכשיר מזכירים שעונים חכמים אחרים שכבר ראינו השנה כמו ה"סמסונג גיר" ולמעשה את מערכת ההפעלה של המתחרה המרה גוגל ה" Android Wear ". החידוש כאן הוא בנסיון לקחת את כל מגוון התכונות ולהעניק לשעון סוג של כיוון ברור וייעוד מבחינת השימוש והתפקוד.

 

apple watch animated GIF

 

השעון של אפל וכושר


השעון יגיע עם שתי אפליקציות כושר בתוכו. האחת מזכירה את זו של גוגל והיא למעשה מנטרת את הפעילות הגופנית היומית (עמידה, ישיבה, שכיבה, שריפת קלוריות, הליכה) בעוד השנייה מיועדת לפעילות גופנית מעט יותר מורכבת וספציפית כגון רכיבת אופניים, ריצה, תרגילים ועוד. האפליקציה מסתנכרנת לאפליקציית "האם" על האייפון. עוד ידוע כי המכשיר יתמוך באפליקציית נייק פלוס הותיקה של נייק. כמו כן- השעון עמיד למיים (טיפטוף קל של גשם) אך אינו מיועד לשחייה ואף לא למקלחות( שלא יכנסו לכם רעיונות לראש) .

 

tech animated GIF

 

אילו מכשירם תומכים בשעון?

השעון נתמך רק עלי ידי אייפונים. כדי להתסנכרן עם השעון החכם של אפל אתם צריכים אייפון מדור 5 ומעלה. בכך אפל מאלצת אתכם להיפטר ממכשירי האייפון מהדור הרביעי - יש שיאמרו אף מכופפת את ידכם ( בדומה מהלך שסמסונג עשתה גם עם שעון ה"גיר" שלה).

אז איך זה בעצם עובד?

 

כמו מרבית השעונים החכמים, גם השעון של אפל תוכנן להיות מוצמד לסמארטפון. רוב התכונות שלו ישארו פעילות רק במידה והחיבור ליחידת הבסיס/האם ,קרי האייפון - נשאר בתקוף. לשעון יש קישוריות Bluetoothו- Wi-Fi כך שהוא יכול להשאר פעיל ומחובר כשאתם בביתכם (והחלטתם לסגור את האייפון לשכם). לשעון ישנה תצוגה צבעונית קטנה ובוהקת, כפתור גלילה בצידו של המכשיר (גלגל השיניים המוכר) ועוד כפתור צידי לכל מיני פונקציות נוספות. תוכלו לגעת במסך או לדבר עם המכשיר כדי להשתמש בו.

 

 

 

apple watch animated GIF

השעון פועל על מעבדS1 החדש ומכיל מד תאוצה וג'יירו. כשהוא מתממשק לאייפון הוא מתחבר ל Wi-Fi ול- GPS (כאמור הוא לא עצמאי ). כמו האייפון 6, גם השעון הזה משתמש בטכנולוגיית ה NFC, מה שיאפשר לבעליו להשתמש בו כארנק אלקטרוני ובחלק ממלונות היוקרה בארה"ב אף כמפתח לחדר (בקרוב באילת?).

מבחינת החיווי (הודעת נכנסת, שעון מעורר וכו..) לשעון שלוש דרכי חיווי: האחת ויזואלית על הצג, השנייה קולית והשלישית בצורת רטט קל ועדין. טעינת השעון תתבצע דרך מטען ייחודי המתלבש בצורה מגנטית על גב השעון.

 

 

כמה סגנונות/עיצובים ישנם?

התשובה היא פשוטה: הרבה, אך נקודת המוצא של כולם היא אותו המלבן הבסיסי מעוגל הקצוות. ישנם שלוש עיצובים עיקריים, שני גדלים ושישה סוגי רצועות יד. העיצוב הראשון נקרא בפשטות ה"Apple Watch" והוא עשוי פלדת אל-חלד, גב קרמי ומסך קריסטלי ויגיע בשני צבעים: פלדת אל חלד(רגיל) או פלדת אל חלד כהה( סוג של שחור).

 

17 Glorious GIFs Of The New Apple Watch

 

העיצוב השני הקרוי בשם היותר מורכב"" The Apple Watch Sport כבר מגיע כשהגוף עשוי אלומיניום, גב המכשיר מסגסוגת ייחודית ואילו המסך עשוי מזכוכית Ion-X העמידה יותר. המודל הזה יהיה זמין אף הוא בשני צבעים: כסוף ואלומיניום שחור.

 

Apple Watch
Apple Watch | צילום: יוטיוב - צילום מסך

 

העיצוב השליש מלמד יותר מכול על המהות האמיתית של המכשיר: גרסת ה"The Apple Watch Edition" (לא חזקים בשמות הפעם) מגיעה בדומה לגרסת ה" Apple Watch" הרגילה עם מסך הקריסטלי והגב הקרמי, אך הפעם הגוף עשוי מזהב 18 קרט (לא פחות ולא יותר). ולמי שחשקה נפשו המודל האחרון יגיע בשני צבעים: זהב רגיל וזהב ורד (כלומר אדמוני).

 

17 Glorious GIFs Of The New Apple Watch

17 Glorious GIFs Of The New Apple Watch

apple watch animated GIF

 

ישנם גם כאמור שני גדלים: 42mmו- 38mm כלומר בשפה פשוטה:שעון יד גברי ושעון יד נשי או אולי שעון לילד/ה ושעון לבוגר/ת. בנוסף ששת הרצועות הזמינות מגוונות ונעות החל מרצועת פלסטיק, דרך רצועה מתכתית עם מגנטים וכלה ברצועת עור. החלפת הרצועות קלה ופשוטה .

apple watch animated GIF

 

ומה לגבי הסוללה

אפל טוענת כי הסוללה שלו אמורה להעניק עד כ-18 שעות של שימוש. למרות זאת כפי שלצערנו אנו למדים על בשרנו- עד שהמכשיר לא יהיה זמין קשה באמת להעריך או לקחת את המספר הזה ברצינות בייחוד בהתחשב שהשעון אמור להיות מחובר כל הזמן בתקשורת נתונים ליחידת הבסיס.

 

Apple Watch
Apple Watch | צילום: יוטיוב - צילום מסך

 

לסיכום, מה היה לנו?



17 Glorious GIFs Of The New Apple Watch

 

שעון אחד,השקה שנייה,שלושה דגמים:

Apple Watch Sport מתומחר ב 349$ לדגם הקטן , ו399$ לדגם הגדול.

Apple Watch מתומחר במחיר התחלתי של 549$ ויטפס עד כ-1049$ , תלוי באיזו רצועה תבחרו.

Apple Watch Edition השעון בעל הגוף עשוי הזהב זמין לכול כיס, בתנאי שהכיס הזה מכיל לא פחות מ-10,000$. הגרסה היקרה יותר, אם אתם מהמשקיענים, מתומחרת באיזור ה-17,000$.

ופרט חשוב: למרות שהמוצר הוכרז עוד בספטמבר וההשקה שלו הייתה היתה רק אמש, הוא יהיה זמין למכירה מוקדמת רק החל מה-10 לאפריל כאשר צפי ההגעה לחנויות הוא ב-24 לאפריל. מבולבלים? גם אנחנו (לא באמת). בכל מקרה נראה שמסתמן אפיקומן חדש לפסח.

מה אתם אומרים, עשה לכם חשק?

 

אם אתם מחפשים אופציות זולות יותר מהצעצוע החדש של אפל, אתם יכולים למצוא שעון חכם גם פה

עוד כתבות שאולי יעניינו אתכם:

מה עשו שלוש היפיפיות האוסטרליות ברכב?
אל תנסו בבית!האם הסמארטפון שלכם ישרוד דקירות סכין?