באינסטגרם שיקרו לגולשים וחשפו: העדכון הבא ישנה אותה לחלוטין

עדכון או באג? במשך שעה ארוכה גולשים לא הבינו מה קרה לפיד האינסטגרם שלהם. מאוחר יותר התבררה האמת: ניסוי כושל של אינסטגרם חשף את השינוי המשמעותי שעומד לעבור עליה

אינסטגרם מודיעה על עדכון חדש
אינסטגרם מודיעה על עדכון חדש | צילום: צילום מסך

טעות אנוש באינסטגרם הצליחה לשלוח את הרשת כולה לסחרור. ראשיתו של הסיפור, שמטריף את הרשת כמעט יממה, הוא ב"באג" שצץ בעבור גולשים רבים , עת אלו פתחו את האפליקציה האהובה עליהם.

 

אז מה בדיוק קרה? ובכן, מסתבר שאינסטגרם התהפכה. במקום הפיד המאונך אליו התרגלנו בשמונה השנים האחרונות, משהו השתבש והגלילה הפכה מאונכת - קרי, מצד לצד. השינוי בממשק הותיר מיליונים מופתעים, כשרבים מהם לא הבינו האם מדובר בבאג או בממשק חדש לחלוטין שנכפה עליהם. כדי להבין במה מדובר, צפו בדוגמה הבאה:

 

 

כאמור השינוי הזה נחת ללא התראה או אזהרה מצד החברה, כשהיו מי שסברו כי מדובר בבאג כלשהו. למעשה הטענה שמדובר בבאג חוזקה על ידי תגובתה הראשונית של אינסטגרם שפורסמה בעמוד הטוויטר הרישמי של החברה:

 

 

באג? ההודעה הרישמית של אינסטגרם
באג? ההודעה הרישמית של אינסטגרם | צילום: אינסטגרם

"בעקבות באג" כך נכתב בהודעה הרישמית שפירסמו באינסטגרם, "חלק מהמשתמשים חוו שינוי בדרך ובה הפיד שלהם הוצג ". תיקנו במהרה את הבעיה והפיד חזר לשיגרה. אנו מתנצלים על הבילבול" נכתב.

 

מסתבר שההודעה, הלכאורה תמימה לחלוטין, רק העלתם את חמתם של אלפי גולשים מרחבי העולם שהבינו שבאינסטגרם משקרים להם. מסתבר שה"באג", כפי שטענה אינסטגרם , אינו באג כי אם עדכון חדש לחלוטין שלא היה אמור להגיע לקהל הרחב - לפחות לא בהפצה פתאומית שכזו. כמה גולשים העמידו את אינסטגרם במקומה וחשפו אותה במערומיה כשפירסמו את ההודעה הרישמית שליוותה את השינוי בפיד:

 

האם הבאג יצר גם את ההודעה הזו?
האם הבאג יצר גם את ההודעה הזו? | צילום: טוויטר/ צילום מסך

"תכירו דרך חדשה לדפדף דרך הפוסטים" נכתב בהודעה רישמית של האפליקציה טרם השינוי. עוד נכתב: "לחצו לרוחבם של פוסטים כפי שאתם לוחצים על הסטורי". מה שמשתמע מהמידע הזה הוא כי בציוץ בחשבון הרישמי שלה, החברה בעצם שיקרה לגולשים, וכי הבאג היחידי שארע כאן הוא לא בגלישה לרוחב - כי אם בהפצה הרחבה של העדכון. חלק מהגולשים טרחו להבביר זאת גם לחברה בתגובה לציוץ הרישמי ההוא:

תגובה שנכתבה על ידי גולש זועם
תגובה שנכתבה על ידי גולש זועם | צילום: טוויטר/ צילום מסך

ה"תקלה" תוקנה לאחר כשעה אך זה כבר היה מאוחר מדי. הרשת התמלאה באלפי פוסטים זועמים שיצאו נגד הפיד החדש. למעשה תגובת הנגד של הגולשים היתה כה חזקה עד אשר נוצר לה האשטג ייחודי בשם , instagramupdate# אשר במהרה החל להפוך פופולארי בטוויטר.

 

אז האם זהו סופו של הסיפור? ובכן, ככול הנראה זו היא רק תחילתו. תגובה מאוחרת יותר של אדם מוסרי, מי שרק לא מזמן נכנס לנעליהם של מייסדי אינטגרם הפורשים, ועומד בראש האפליקציה הפופולארית, חשפה כי מדובר היה בבדיקה של פיד חדש וכי היא מעולם לא היתה אמורה להגיע לקהל כל כך נרחב. יש לציין שפייסבוק ואינסטגרם בודקות בדרך הזו פיצ'רים חדשים אך נראה שהפעם משהו ממש השתבש.

 

בינתיים ברשת לא מרוצים מהאופציה שכך יראה הפיד החדש של החברה וגל המחאה נמשך עם מאות ממים ופוסטים שיוצאים נגד הצעד הזה של אינסטגרם. מה אתם אומרים? מעדיפים את האינסטגרם שלכם לאורך או לרוחב? נשמח לשמוע את קולכם בתגובות