היכונו לביאת הרוסים: הרכב האוטונומי של יאנדקס מגיע לת"א

חברת הטכנולוגיה הרוסית הודיעה היום כי קיבלה אישור ממשרד התחבורה להתחיל בניסויים ברכב האוטונומי שלה בישראל. "מהנדס בטיחות יישב בכסא הנהג"

לוגו חברת יאנדקס הרוסית
לוגו חברת יאנדקס הרוסית | צילום: גטי אימג'ס/אימג'בנק

חברת הטכנולוגיה הרוסית "יאנדקס", שהשיקה בישראל לאחרונה את אפליקציית "יאנגו", הודיעה היום (שלישי) כי זכתה לאישור ממשרד התחבורה הישראלי לערוך ניסויים ברכבה האוטונומי ברחובותיה של תל אביב.

 

"אנחנו נרגשים להודיע כי יאנדקס קיבלה את ההיתרים הנדרשים ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, כדי להפעיל מכוניות ללא נהג בדרכים פומביות בתל אביב", נמסר בהודעת החברה, "הרכב זכה לאישור רשמי לפעול במצב אוטונומי, עם מהנדס בטיחות שיישב בכסא הנהג".

 

בהודעה לא פורסמו לוחות זמנים או פרטים נוספים לגבי המצטרף החדש לפקקים בגוש דן. לפני כחודש פורסם כי החברה קיבלה אישור לעשות ניסויים גם במדינת נבאדה בארצות הברית - ובינואר היא מתכוונת להציג את מרכולתה בתחום בתערוכת CES.

 

כזכור, בשבועות האחרונים פורסם כאן כי האפליקציה של יאנדקס, הנמצאת בבעלות של הבנק הגדול ברוסיה, דורשת ממשתמשיה הרשאות מרחיקות לכת יותר מאשר של מתחרותיה בשוק; מנכ"ל החברה טען כי מדובר באפליקציה טכנולוגית, לא באפליקציית מוניות בלבד.