מדד Waze קבע: זה המקום הכי גרוע לנהוג בו בישראל

Waze מפרסמת את מדד שביעות הרצון שלה ומאששת את מה שכולנו ידענו כבר שנים לגבי חווית הנהיגה בתל אביב ומצד שני, מעניקה מחמאה אדירה לתשתיות המקומיות. לכל הפרטים

תקלה ברמזורים בצומת עזריאלי בתל אביב
תקלה ברמזורים בצומת עזריאלי בתל אביב | צילום: ענת גלזנר

אז מסתבר שתל אביב היא אחת מעשר הערים הקשות לנהיגה בעולם, כך עולה ממדד שביעות הרצון של Waze שניתח את חוויית הנהיגה של מיליוני משתמשי Waze פעילים ב -42 מדינות ו -217 ערים מסביב לגלובוס.

 

 

מתוצאות הסקר עולה כי המדינה  הקשה לנהיגה בעולם היא הפיליפינים, קצת אחריה הרפובליקה הדומיניקנית, אל סלבדור, אינדוניזיה ורוסיה. מבחינת איכות הכבישים, ישראל דורגה במקום החמישי המכובד (7.96), לפניה הולנד (9.05), ספרד (9.63), פורטוגל (9.85) ואיחוד האמירויות עם ציון מושלם של 10. עוד עולה מהסקר כי הנהגים בהולנד היו הכי מרוצים בעולם מתנאי התנועה, איכות הכבישים והתשתית. אחריהם אפשר למצוא את צרפת, ארצות הברית, צ'כיה ובלגיה, אשר שלטו בחמשת המקומות הראשונים משביעות הרצון.

 

 

תל אביב, עזריאלי
תל אביב, עזריאלי | צילום: fotolia

בישראל נראה כי תושבי הנגב הם בעלי שביעות הרצון הגבוהה ביותר בכל הקשור לאיכות הכבישים ואילו הנהגים התל אביבים מצאו כי סביבת מגוריהם מספקת את השרותים הנרחבים ביותר עבור נהגים. אבל אל תתנו לתוצאות הללו להטעות אתכם, תל אביב קטפה את התואר המפוקפק ביותר כמקום הכי גרוע לנהוג בו בישראל עם דירוג ממוצע של "0" מוחלט בכל הקשור לזמני העמידה בפקקים.

 

אלו האזורים הגרועים ביותר לנהגים בישראל כפי שדירגתם אתם:

1. השרון - ציון ממוצע של 3.51

2. חיפה - ציון ממוצע של 5.24

3. ירושלים - ציון ממוצע של 5.45

4. תל אביב - ציון ממוצע של 5.88

 

לעומת זאת, אלו האזורים הטובים ביותר:

1. הנגב - ציון ממוצע של 7.86

2. הגליל - ציון ממוצע של 6.66
3. מחוז הדרום - ציון ממוצע של 6.08
4. השפלה - ציון ממוצע של 5.94

 

הסקר נערך באפליקציה בספטמבר 2017והתמקד במדינות ובערים עם למעלה מ -40,000 משתמשים פעילים בחודש, זאת "בכדי להבטיח דיוק נתונים והשוואות הוגנות לשוק" כך נמסר מהחברה.