"אנחנו יושבים עליו עד שיאמר מודה אני"

בשנות ה-80, העיתונאי יואב אביב שמע גרסת הנאשמים על העינויים שעברו ומחליט לעשות תחקיר משל עצמו: "במהלך המשפט עולות הרבה מאוד שאלות שאין עליהן תשובות"

זמן צפייה: 06:13

התכנית תיק בחקירה, שישודר הערב אחרי החדשות, תעסוק בפרשת ההרשעה של 5 ערבים ישראלים ברצח הנער דני כץ בדצמבר 1983. הנער דני כץ, יצא מביתו בשכונת דניה בחיפה ונעלם, שלושה ימים אחר כך נמצאה גופתו במערה ועליה סימני אלימות קשים, שלושה חודשים אחרי המשטרה עצרה 5 ערבים ישראלים, הם הכחישו כל קשר לאירוע ואף הציגו אליבי, אבל אחרי כשבועיים של חקירה הודו ברצח ואף שיחזרו אותו מול המצלמות. יותר מ-30 שנים עברו וכל השנים כל החמישה טענו לחפותם.

[brightcove_iframe video_id='news-under-investigation-season-01-articles-007' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_bjxvj1s7' duration='64']

פרשת הרצח של הנער דני כץ שזכתה להד רב במדינה לא רק בגלל אופיו האכזרי של הרצח, אלא גם בגלל משפטם של חמשת הרוצחים, שטענו כי ההודאות נגבו מהם בצורה לא חוקית, תוך שימוש באמצעי חקירה פסולים: "הודאות הנאשמים שונו שלוש פעמים תוך כדי החקירה כדי להתאימן להתקדמותה", מספר העיתונאי יואב אביב, כתב משפט שסיקר את פרשת דני כץ ז"ל. "בזמנו, הרב כהנא ניצל את האווירה הלוהטת בתוך כותלי בתי המשפט ומחוץ לו ויצר לחץ ציבורי כבד על המשטרה. המשפט מתחיל להתנהל ובמהלך המשפט עולות הרבה מאוד שאלות שאין עליהן תשובות".

ארבעה חודשים לתחילת החקירות, ולמשטרה אין קצה חוט שיוביל לרוצח בפרשה שמממשיכה להסעיר את המדינה. הלחץ על המשטרה גדול והמפכ"ל מחליט על הקמת צח"מ חדש, שיורכב מקציני משטרה חדורי מוטיבציה מכל רחבי הארץ. הצח"מ מחליט לעצור בשנית את חמשת עובדי הסופר, רק שהפעם כפי שאמר ראש הצח"מ 'אנחנו יושבים עליו עד שיאמר מודה אני' ". צפו בראיון המלא עם יואב אביב, מתוך העולם הבוקר

תיק בחקירה, הערב (חמישי 22.6) מיד אחרי החדשות

"הרביצו עם אלה שלא נשברת, רק עושה סימנים"

תיק בחקירה ב-60 שניות: תיק הרצח של דני כץ

יוצרי תיק בחקירה מדברים: "צדק עולה פה הרבה מאוד כסף"

צוות החוקרים מדבר: "יש משהו לא בריא במערכת המשפטית"