האם פרשת דן למפל היא רצח או קטטה שהסתיימה בטרגדיה?

דן למפל ברח לישראל במהלך משפטו וכעת הוא מבקש להישפט בארץ, בעוד צרפת דורשת את הסגרתו. הערב בתיק בחקירה, האם באמת מדובר בפשע שנאה?

זמן צפייה: 02:34

דן למפל, בחור ישראלי שנולד וחי בצרפת הגיע לחנות בפאתי פריז. שם, ויכוח עם שומר החנות הוביל לקטטה שבסופה דן ועוד 3 מחבריו ואחיו הגדול רדפו אחר השומר. אחרי מספר דקות השומר מוריד את המעיל שלו, ומכשיר הקשר וקופץ למים של התעלה הקרובה לחנות.

החבורה מוותרת והולכת הביתה, אבל כמה שעות לאחר מכן מגיעים שוטרים לעצור את דן, אחיו וחבריו כיוון שהשומר שקפץ טבע במהלך הניסיון לחצות את התעלה. המשפט הופך למשפט של פשע שנאה, מאחר ושומר החנות הוא מוסלמי, ודן מואשם בעבירה קשה של הריגה בנסיבות מחמירות. ביומו האחרון של המשפט, דן בורח לישראל ומבקש להישפט ולרצות את עונשו בארץ, אך צרפת דורשת את הסגרתו.

בקטע מיוחד מתוך התכנית הערב, אנחנו חוזרים לשפת התעלה עם מיכאל, אחיו הגדול של דן למפל, בפעם הראשונה לזירת האירוע. עד הפרשה הזו, מיכאל היה מוזיקאי מוכשר ללא כל עבר פלילי. לפני כמה חודשים שוחרר מהכלא אחרי ריצוי העונש על מעורבותו בקטטה.

"זה קרה מהר ולא יכולנו לדעת. אף אחד לא ציפה שהוא יטבע", מספר מיכאל. "לא זרקנו אבנים. זה שקר. הדבר היחיד שנזרק היה מכשיר הקשר שדן זרק למים. זה כל מה שהיה", הוסיף. צפו בקטע מתוך התכנית שתשודר הערב, אחרי החדשות

תיק בחקירה, הערב (חמישי), אחרי החדשות

יוצרי תיק בחקירה מדברים: "צדק עולה פה הרבה מאוד כסף"

צוות החוקרים מדבר: "יש משהו לא בריא במערכת המשפטית"