גלית לוי: "השמלה של מירי רגב - העתקה ממני"

השמלה של שרת התרבות מירי רגב בפסטיבל קאן, הפכה לתופעת רשת וכעת המעצבת גלית לוי טוענת כי היא מועתקת. צפו בראיון המלא מתוך שי ושרון

זמן צפייה: 06:55

השמלה אותה לבשה השרה מירי רגב על השטיח האדום בפסטיבל קאן, שעוצבה על ידי המעצב אביעד אריק הרמן, התפשטה ברחבי הרשת והפכה לנושא החם של היום. השמלה, המעוטרת בנופי ירושלים כולל כיפת הסלע, הפכה לתופעת רשת.

כעת, המעצבת הישראלית, גלית לוי, טוענת בראיון באולפן שי ושרון כי היא הועתקה מהעיצובים שלה."זה דומה לא רק לשמלה אחת שעשיתי, אלא לעשות שמלות שעשיתי בעשרים שנה האחרונות", טוענת גלית לוי.

"קודם כל זה נראה לי לא נכון ומתאים לשטיח האדום של הפסטיבל. זו שמלה שמעוררת פרובוקציה, ולדעתי גם לא מחמיאה כל כך מבחינת הגזרה" הוסיפה לוי. "גם העברת המסר הפוליטי על שמלה, וגם שיטת הצביעה והתפירה יחד עם הגזרה עצמה - הכל מועתק".

מירי רגב בפסטיבל קאן. רגב והשמלה על השטיח האדום
מירי רגב בפסטיבל קאן. רגב והשמלה על השטיח האדום | צילום: אלי סבתי

למרות טענותיה על העתקה, המעצבת דווקא מוחמאת ולא כועסת: "אני רואה את זה כמחמאה, כמו מודל למעצבים צעירים שהולכים בעקבותיי. רק נותנת להם טיפ: לחשוב קצת בעצמם", סיכמה לוי.

מאביעד אריק הרמן נמסר: "כרגע אין לי תגובה. אשמח לחקור את זה ותהיה תגובה הולמת ומכבדת במידה וזה מוכח כנכון. "הכוונה הייתה לעשות מחווה ולחגוג את ירושלים עיר הקודש, ו"ירושלים של זהב", מכאן אני לקחתי את המושכות". צפו בראיון המלא מתוך שי ושרון

שרת התרבות מירי רגב על השמלה: "כולם רצו להצטלם"‎

על השמלה של שרת התרבות מירי רגב: הכותל המערבי