רומי אברג'יל: "רק אתם יכולים להחליט על עצמכם"

יש שיאמרו שמדובר בצעד אמיץ כשערוץ הילדים ליהק טרנסג'נדרית לעונה החדשה של "הבנים והבנות", מבחינת רומי אברג'יל ואימה מדובר בהגשמת חלום

זמן צפייה: 07:30

בשנים האחרונות אנחנו חוזים שינויים גדולים מאוד במעמד ובתדמית קהילת הלהטב"ים בישראל ובעולם. רומי אברג'יל היא בהחלט אחת הנשים שעשו צעד נוסף בקידום הנראות והשוויון כלפי הקהילה הגאה, כשהפכה לטרנסג'נדרית הראשונה בערוץ הילדים

"מגיל 3-4 הרגשתי שיש בי משהו שונה, ואני לא כמו שאר הבנים", סיפרה רומי אברג'יל. "בהתחלה לקחתי את זה מאוד קשה" מודה אמה של רומי, אילנית אברג'יל. "אבל פשוט ראיתי שאני מגדל ילד שהוא בעצם ילדה", הוסיפה.

כשהגיעה רומי לגיל 11, מבחינתה הגיעו מים עד נפש. "היו לי מחשבות שאין טעם לחיים כי בן אדם לא יכול לחיות בגוף שלא שייך לו", סיפרה רומי. "החברה מעולם לא קיבלה אותי, בבית הספר הייתי תמיד לבד, צחקו עליי, השפילו אותי. אחרי התהליך זה אפילו החמיר", חשפה.

רומי משתתפת בתכנית "הבנים והבנות", שעשועון ישראלי המשודר בכל קיץ בערוץ הילדים, ועונתה החמישית עלתה בתחילת יולי. "זה העלה לי את הבטחון והמון ילדים קטנים רואים ומתלהבים. זה כיף", סיפרה רומי. "תהיו מי שאתם, רק אתם יכולים להחליט על עצמכם", סיכמה.