הרשת גועשת: מרים נאור ואיילת שקד ראש בראש

יו"ר מרצ זהבה גלאון קראה לשרת המשפטים "ה-D9 שנשלח להרוס את בג"צ", השר בנט ביקש "שהמחוקקים יחוקקו והשופטים ישפטו", ומדוע השר לשעבר גדעון סער כועס על שתיהן?

זמן צפייה: 05:07

מלחמת עולם שהחלה היום על מינוי שופטי העתיד - בין נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור לשרת המשפטים איילת שקד, על רקע הצעת החוק שמבקשת למנות שופטים גם בניגוד לדעתם של שופטי בית המשפט העליון בוועדה. נאור כותבת לשקד ש"הנחת ההצעה בעיתוי הנוכחי מהווה בנסיבות העניין משום 'הצבת אקדח על השולחן'" ואומרת שהיא ושופטיה לא יגיעו יותר לגיבוש רשימת המועמדים, והרשת גועשת בהתאם.

שקד אומרת בתגובה למכתב של נאור: "ישיבות הוועדה לבחירת שופטים ימשיכו כסדרן". יושבת ראש מרצ זהבה גלאון תוקפת את איילת שקד וקוראת לה D9: "כשבבית היהודי מדברים על לשלוח D9 להרוס את בג"צ, זו לא מטאפורה. ל-D9 קוראים איילת שקד. זו שיטה. ממציאים חוק לא חוקי ומקווים שבג"צ יפיל אותו כדי שאפשר יהיה להתלונן על שופטים שמאלנים שקושרים להם את הידיים. אני שמחה ששופטי בג"צ לא מוכנים יותר לשתף פעולה עם הפארסה הזו. הגיע הזמן".

מנגד, השר בנט עומד לצד שקד ואומר במהלך ביקור בבאר שבע: "לצערי בעשרות השנים האחרונות יש התערבות הולכת וגוברת של אקטיביזם של מערכת המשפט בממשלה. הגיע הזמן שהמחוקקים יחוקקו והשופטים ישפטו״.

ויש מי שכועס על שתיהן - שחקן אורח, חדש-ישן, השר גדעון סער, שבעצמו היה יוזם החוק ששינה את הרוב הקובע בוועדה לשבעה במקום החמישה שהיו זקוקים לו קודם. הוא אומר, במאמר ל"הארץ": "לא נכון ואף מסוכן לשחק בכללי היסוד של השיטה חדשות לבקרים", אבל טוען: "נשיאת בית המשפט העליון הגיבה על שגיאה בשגיאה משלה כשהודיעה על ניתוק מגע" וקורא להן – "שבו לשולחן".
הגולש תומר מאירי שם את הגיף הזה כדי להסביר את המצב:

והנה יותם זמרי עם "בגץ אישר את הריסת ביתה של איילת שקד".

שרה העצני כהן אומרת כי מדובר במופע אימים של סחיטה באיומים נגד שרת המשפטים וקוראת לה ה"טובה ביותר שהייתה פה".