עזרו לנו לעזור לביטוח הלאומי לעזור לנו

הכסף של ביטוח לאומי הוא שלנו, אז למה דווקא כשאנחנו הכי זקוקים לו, המוסד לביטוח לאומי מערים קשיים?

זמן צפייה: 02:33

כן כן, בואו נדבר על המוסד שֶאמור לדאוג לַבּיטחון הסוציאלי שלנו, לְימים קשים שבהם אנחנו בְּאמת צריכים אותו.

אין יום כמעט שאני לא נפגשת עם אנשים שמספרים לי סיפורי זְוועה על הַהתנהלות של ביטוח לאומי. זקנים, חולי סרטן, נַכִים, עובדים עצמאיִים... כל אֶחד והסיפור המחְריד שלו על אטימות ממסדית.

כולנו יודעים שאֶחד הדברים החשובים בִּמְדינת רווחה הוא ביטוח לאומי. הכסף הזה שאותו אנחנו משלמים מדֵי חודש מגיל 18 שְמונֶה עשרֶה למדינה שאמור להישמָר לנו, וְאמור לדאוג לנו בְּמקרה שלא נוכל לדאוג לעצמנו... הכסף הזה, שאם אנחנו לא משלמים אותו, אנחנו נמצא עד מְהֵרָה בַּדואר מכתְבֵי התראה שאומרים לנו שהזכויות שלנו יִשָללו אם לא נדאג לָעמוד בתשלומים. הכסף הזה, שאם אנחנו לא משלמים אותו, דואגים לעקל לנו את החשבונות בַּבּנק... הכסף הזה, שבינואר האַחַרון מתברר שנותר ממנו עודף בסך תִשעה מיליארד שקלים! תשעה מיליארד שקלים של עודפי גביָיה נרשמו באלפיים וּשְבַע עשרֶה  ב2017, שהצטברו לסך כולל של כ200 מיליארד שקלים מ1954מֵאלף תְשַע מאות חמישים וְארבָּע. וּמה קרה לכסף? המדינה מַלאימה אותו ועושה בו שימוש בהתאם לִצְרָכיה בְּסמכות משרד האוצר...

עכשיו, למה זה מרתיח את הדם? כי אני בטוחה שיושבים כרגע מול המסך אנשים שעוברים שבעת מְדורי גיהינום בְּתחקור מול הביטוח לאומי, אם מַגיעה להם קִצבה או עזרה מֵהמוסד שאמור לעזור לנו! זקנים שֶמַגיעים אַליהם הביתה, ובגלל שהם יכולים לְהרים כוס, הם לא מקבלים את העזרה שמַגיעה להם, עזרה שעליה הם שילמו כָּל חייהם! חולי סרטן, שנבצר מהם לָעבוד אבל הם נראים בריאים לַחלוטין, אז פשוט לא מַגיע להם! מַעַנקי לידה שמתעכְּבים, כי גם ככה את חוזרת לעבוד, אז תחכי עוד קצת, נו, אז מה אם את עצמאית… תִתמודדי!

אז ככה: הסלוגן של ביטוח לאומי הוא "לְצידך בַּרְגעים החשובים של החיים".... סלוגן מעולֶה! אז הֵחלטנו להרים את הכפפה, וְלָעזור לביטוח לאומי לעזור לנו... 200 מיליארד שקלים הם שלנו! שלי, שלך, של ההורים שלנו וְשל הילדים שלכם.... שלנו!!! קבְּלו את הפרויקט החדש של שיחת היום: תעזרו לנו לעזור לְ-בִּיטוח לאומי לָעזור לנו! כי הכסף שלהם? זה הכסף שלנו!