"נסו להתנהג בהתאם... מסוגלים? נראה אתכם!"

לוסי אהריש במונולוג על התגובות מלאות השנאה כלפי הדיירים החדשים בבית "האח הגדול", ועל האנשים שמרשים לעצמם לדבר ככה על אנשים שהם לא מכירים. צפו במונולוג המלא מתוך "שיחת היום"

זמן צפייה: 02:25

ערב טוב, מסא אל ח'יר, אנחנו "שיחת היום" והערב נבדוק האם חברי הכנסת של כולנו יבלמו בגופם את החוק לניטרול בג"צ - חברת הכנסת רחל עזריה תהיה כאן; נצא עם חברת הכנסת סתיו שפיר כדי לברר עד כמה רחוק היא מתכוונת להגיע בפוליטיקה ובזוגיות; ירדן בר כוכבא ואבי סינגולדה יהיו איתנו על המאבק נגד סגירת החינוכית ונדבר גם עם האישה שהצליחה לגייס אלפי אנשים להצלת חייה... אבל בואו נדבר קודם על 29 אחוז רייטינג...

 

בואו נדבר על האח הגדול. אבל לפני כן, נדבר על יום ההולדת ה-70 של המדינה. ממש לפני שבועיים חגגנו אותה. יש במה להתגאות, צעקו מכל קצות הארץ. החוזק של המדינה, ההישגים שלה, ההספק הגדול בזמן המועט. כולנו התרגשנו גם מהנאום המאחד שנשאה מרים פרץ, נאום שנכון עשה שר החינוך כשביקש שילמדו אותו בבתי הספר. אז איך זה קשור לאח הגדול, אתם שואלים?

 

אז ככה, אמש נכנסו לבית האח הגדול עשרה מתמודדים, עשרה אנשים שאנחנו לא מכירים מלבד שלוש דקות של תעודת זהות, לא יודעים מה הם עברו בחייהם, ותכלס, לא יודעים עליהם דבר. אבל מה? זה ממש לא מנע ממסה רצינית של אנשים טובי לב לנפץ תוך כמה דקות את האחדות, האהבה, קבלת האחר והגאווה, שדיברו עליהם שנייה לפני כן ביום העצמאות…

 

כל אלה פשוט נשכחו, לטובת רפש ושנאה תהומית לחינם… דפי הרשתות החברתיות של עמוד האח הגדול התמלאו בתגובות של אנשים שלא התאפקו והוציאו את הגועל הגזעני, המיזוגני, והשמנפובי שבהם החוצה. המתמודדים ספגו קללות איומות מכל הבא ליד, ויותר מכל ספגה המתמודדת הערבייה שלא רק שברה את שיאי התגובות ביחס לשאר המתמודדים, אלא גם שברה שיא חדש במהירות של שנאת אדם רק בגלל שהוא ״אחר״.

 

אז אני רוצה להבין, על איזה אחדות ואהבת האחר מדברים כאן בדיוק? מי אתם, אנשים חשוכים עלובים וקטנים, שמתמלאים בגאווה בשנתה ה-70 של המדינה? ועל מה אתם מתגאים? על השנאה שיש בכם? על הגזענות המגעילה שאוכלת אתכם? על הרוע שאתם מפיצים? או על זה שאת כל אלה אתם מעבירים לילדים שלכם, שאותם אתם מחבקים בתמונת הפרופיל שלכם?

 

מי אתם ששופטים בני אדם מבלי להכיר אותם, מבלי לחשוב שמאחורי כל אחד מהם עומדת משפחה אבא, אמא, אחים ואחיות… חיים שלמים, ולכם אין אפילו טיפת כבוד אליהם… ואהבת לרעך כמוך? מכירים? לצערי כנראה שלא. ואם כן? בואו, תוכיחו שאני טועה, התאפקו עם הארס שאתם עומדים לשפוך, נסו להתנהג בהתאם…. מסוגלים? נראה אתכם.