בואו נחזיר את הדמוקרטיה לגדולתה

דמוקרטיה היא לא מילה ריקה מתוכן אלא סט של ערכים שצריך ליישם. זה לא המנהיגים, זה אנחנו ששכחנו על מה אנחנו באמת מפגינים

זמן צפייה: 01:53

English version After Hebrew

דמוקרטיה - שלטון העם. העם, הגברים ובמיוחד הנשים שצעדו בסוף השבוע ברחובות ברחבי העולם, בשמה של הדמוקרטיה. הגברים והנשים שלא האמינו שבארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, במעצמה היחידה בעולם, הם לא התעוררו לשחר של יום חדש אלא לאפלה המוחלטת שלו. מיליונים צעדו ברחובות. מיליונים שמאמינים בסובלנות, שמאמינים בשיוויון זכויות, בחופש הביטוי, בזכויות אדם בזכויות נשים, בזכויות אזרח, מיליונים!

מיליונים שאולי כשלו בהבנה שלא באמת חינכנו לדמוקרטיה, שכשלנו מלהבין שדמוקרטיה היא לא אסופה של מילים יפות אלא סט של ערכים שעלינו ליישם על עצמנו ועל הילדים שלנו.

ההפגנה נגד טראמפ בוושינגטון, אתמול
הם לא התעוררו לשחר של יום חדש אלא לאפלה המוחלטת שלו | צילום: רויטרס

כשילד סובל מבריונות ברשתות החברתיות, אי אפשר לתרץ את זה בחופש הביטוי. כשהומוסקסואלים ולסביות אינם יכולים להתחתן ולממש את זכותם להורות, זה אומר שאין שוויון. כשאישה נאנסת, ואינה יכולה לבצע הפלה זה אומר שאין זכויות אדם! זה לא דונלד טראמפ שניצח או הילרי קלינטון שהפסידה, זה אנחנו ששכחנו על מה אנחנו באמת מפגינים!

אל תבינו אותי לא נכון, אין לי כל סימפטיה או אהדה מכל סוג שהוא לרעיונות מיזוגנים, גזעניים ולאומניים. אבל יש לי בעיה איתנו, שמנהיגים את ההפגנות האלה ונכשלים בכל פעם מחדש לבחור מנהיגים שינהיגו אותנו ולא את עצמם.

דמוקרטיה היא לא מילה ריקה מתוכן. היא מושגת בעבודה קשה. טראמפ רוצה להחזיר את אמריקה לגדולתה? אז יודעים מה, יש לי סלוגן מנצח: בואו נחזיר את הדמוקרטיה לגדולתה

English Version

[brightcove_iframe video_id='news-todays-talk-season-02-clips-ep-21' autoplay='0' credit='' kid='1_7w2ypo2j' duration='127']

שיחת היום כל הקטעים