החיים הבלתי נסבלים של הצפון

מצב כלכלי בעייתי, שכר נמוך, היעדר מקומות עבודה ומערכת בריאות לא מתפקדת: איך באמת עדיין לא עברתם לצפון?

זמן צפייה: 02:16

במהדורה החדשות המרכזית של ערוץ 2 משודרת השבוע סדרת כתבות חשובה מאין כמותה על החיים הבלתי נסבלים בצפון. האירוניה היא שרק לפני שבוע, שמענו את ראש הממשלה מבטיח כי עתיד הצפון מזהיר מאי פעם. כל כך מזהיר, שראש הממשלה בכלל לא מבין איך יכול להיות שעוד לא קנינו שם דירות. אילו כסילים שאנחנו, באמת. איך אנחנו יכולים לבזבז את הכסף שלנו על שטויות כמו מזון, דלק וחינוך במקום לקנות דירה בדרום או בצפון? מביך, פשוט מביך.

מעבר למצב הכלכלי, לשכר הנמוך ולהיעדר מקומות עבודה, נחשפת בכתבות התמונה העגומה של מצב הבריאות בצפון. העובדות פשוטות: יותר אנשים מתים בצפון, פשוט משום שהם לא זוכים לקבל את הטיפול הרפואי המתאים. חולי סרטן מחכים שבועות וחודשים לתור לממוגרפיה או לבדיקה, ובינתיים הסרטן מתפשט בגופם עד לסוף המר.

מישהו יכול להסביר לי את זה? במדינה שיושבת על שטח של עשרים ואחד אלף קילומטרים רבועים, מדינה שהיא פסיק בכדור הארץ, מדינה שהאוכלוסייה שלה כולה, שווה לאוכלוסייה של עיר גדולה אחת במערב. מדינה שהיא תכלס, פריפריה אחת גדולה. במדינה כזאת, אנשים שגרים אחרי חדרה מתים מחוסר טיפול רפואי. זה סטארט-אפ ניישן? זה בקושי Third World ניישן.

[brightcove_iframe video_id='20nanos_vtr2_n20170102_v1' autoplay='0' credit='' kid='' duration='1929'']

 

הכי מקומם זה שמדי כמה שנים קמים הפוליטיקאים ומבטיחים מהפכה, מבטיחים שינוי, מבטיחים שמה שהיה, הוא לא מה שיהיה. הם מעבירים לצפון תקציבים שממילא מגיעים לו, וממילא לא מספיקים. עובדים עלינו, במילים פשוטות. מארגנים אירוע יפה, מפריחים לאוויר מילים כמו "תמורה" ו"שגשוג" ו"פריחה", ואז עולים על השיירה עם הצ׳קלקה וחוזרים למרכז, איפה שיש עוד סיכוי לחיות.

מכירים את המשפט שבזמן שאנחנו מתכננים תוכניות, אלוהים יושב למעלה וצוחק? אז דעו לכם שהוא לא היחיד. יש עוד כמה שיושבים מעלינו, ופשוט נקרעים מצחוק.

שיחת היום כל הקטעים