היום זה מאזן שוויקי, מחר זה הילדים שלכם

האלימות כאן מושרשת עמוק עמוק בתוכנו! מישהו שם למעלה צריך להתעורר מריח הבחירות המשכר ולהנהיג כאן תוכנית לאומית. כי מחר זה יהיה אתם

זמן צפייה: 02:33

רק בשבוע שעבר דיברתי על האלימות הגואה בחברה שלנו, והנה היום נחשפנו שוב לאלימות של שוטר יס"מ כנגד תושב מזרח ירושלים. בריונות משטרתית מול המצלמה, שוטר שמשתמש בכוח שלו כדי לפרוק זעם על אזרח מהשורה. והנה תזכורת, למי שלא הספיק לראות את הזוועה.

הסרטון הזה רץ ברשתות החברתיות כל היום, והתגובות של בריוני המקלדת לא איחרו להגיע. כמובן ששוב התקשורת השמאלנית אשמה, סרטון מגמתי, רחמים על השוטר שיאבד את עבודתו, היה צריך להרביץ לו יותר חזק ועוד פנינים משובחות. ואני? בשוק כל פעם מחדש. בשוק שאנשים הפסיקו לחשוב כמו בני אדם ומתנהגים כמו חיות פרא.

תגידו, מתי איבדנו את החמלה כאן? מתי הפסקנו לעצור לשנייה לפני שאנחנו מאבדים את זה? לפני שאנחנו מרשים לעצמנו לדפוק מכות לבן אדם כי עלה לנו הפיוז? במהלך הסרטון צועק האיש שקיבל מכות: ״אני בן חמישים, קצת כבוד לאדם בגילי״. ומה היה מרגיש אותו עבריין במדים אם היה רואה מישהו מכה את אביו בצורה הזאת? מה מרגיש אותו אבא שרואה את בנו מכה איש מבוגר ממנו?

כן, יש לנו בעיה. והבעיה היא לא בנזק שנעשה היום על ידי אותו שוטר למשטרה ולכוחות הביטחון. הבעיה היא בנו. הבעיה היא בלגיטימיות שניתנת כאן לאלימות, לשנאה, להסתה. הבעיה היא בבמת הכבוד שהאלימות הזאת מקבלת במשטרה, במוסדות השלטון, בבתי הספר, אצל נבחרי הציבור בכנסת שמזמן כבר לא מכבדת את משכנה.

[brightcove_iframe video_id='shoter_vtr2_n20170323_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='1929'']

האלימות כאן היא לא בעיה שולית, היא מושרשת עמוק עמוק בתוכנו! האלימות כאן יותר חשובה מסיגרים, ושמפניות, ומישהו שם למעלה צריך להתעורר מריח הבחירות המשכר ולהנהיג כאן תוכנית לאומית למיגור האלימות! כי כשהמשטרה מרשה לעצמה להיות מפרת סדר במקום זו שאחראית עליו - הבעיה עמוקה ומהותית.

כששוטר מרשה לעצמו להכות אדם כי בא לו, אל תתפלאו כשהילדים שלכם יישמו את זה על החברים שלהם, אל תתפלאו כשמישהו יישם את זה עליהם. כן, הבאים בתור ברולטה הזאת הם הילדים שלכם! וכן, קדימה, היכנסו עכשיו לדף התוכנית בפייסבוק ותירקו עלי את הנאצות שלכם: אני נודניקית פופוליסטית, נמאסתי, שמישהו כבר יסתום לי את הפה.

אני, מצדי, יכולה להבטיח שאמשיך לעמוד כאן ולצעוק עד שכולם יבינו: היום זה מאזן שוויקי ממזרח ירושלים, מחר זה אתם או הילדים שלכם

שיחת היום כל הקטעים