מה שנוי במחלוקת, שיש הומואים או שיש ערבים?

עקב פסילת הסרטון של האגודה לזכויות האזרח, בהשתתפותם של ידוענים רבים, לוסי אהריש לא מוכנה לשתוק על הצנזורה

זמן צפייה: 03:52

האגודה לזכויות האזרח בישראל העלתה השבוע לרשת סרטון בהשתתפותם של ידוענים רבים, המישירים מבט למצלמה ואומרים מה הם זכויות אדם בשבילם. האגודה גם רצתה לשדר את הסרטון בטלוויזיה, אבל בצעד תמוה החליטה הרשות השניה לפסול את הסרטון לשידור. מה הביא את הרשות לצנזר את הסרטון? ואיך היא הסבירה את החלטתה?

אז מה בדיוק היה פסול פה, לפי הרשות השניה? שני דברים: המסר שלכולם יש הזכות לבחור ולהתחתן עם מי שהם בוחרים, גם אם הם הומואים, והמסר שלכולנו שמורה הזכות לדבר ערבית בלי לחשוש. חתונה חד מינית וערבית – שניהם פסולים, וזאת לפי הסעיף בתקנון הרשות שקובע שבעל זיכיון "לא ישדר תשדיר פרסומת שיש בו העברת מסר בנושא פוליטי, חברתי, ציבורי או כלכלי השנוי במחלוקת בציבור".

שנוי במחלוקת?! אתם רציניים? לבחור להתחתן עם מי שאתה רוצה, גם אם הוא הומו - זה שנוי בחלוקת? האם חברי הרשות השנייה לא מודעים לכך שאלפי זוגות חד-מיניים בישראל כבר נשואים וחיים את חייהם בזוגיות מלאה? ולדבר ערבית?! האם אנשי הרשות לא שמעו שערבית היא השפה הרשמית השנייה במדינה? זה שכמה טוקבקיסטים בורים חושבים אחרת, זה לא אומר שצריך להיכנע לאבירי הבורות והגזענות ולשיח השנאה.

בעקבות הביקורת שנמתחה על ההחלטה, הודיעו ברשות השניה שיבחנו את ההחלטה מחדש. וואלה יופי. אם יש עוד מישהו ברשות שמתחבט, יש לי רק דבר אחד לומר: מין חאקי אתג׳אווז וואחב מין מאחטאר, חאטה לאו יכון מית׳אלי! מין חאקי אחקי בלערבי עשאן אנא ערבייה היי לוראתי זיי מל עיברי הי לוראתי... מין חאקי עשאן אנא אינסאן פי דוולה דימוקרטיה.

(תרגום: זכותי לאהוב ולהתחתן עם מי שאני רוצה, גם אם אני חד מיני, וזכותי לדבר בערבית כי אני ערבייה וזוהי שפתי ואני בן אדם במדינה דמוקרטית)

עכשיו נראה אתכם מורידים את השאלטר!

שיחת היום כל הקטעים