"מה צריך לקרות כדי שמישהו יתעורר ויראה שהומופוביה פוגעת?"

לאחר שראש השב"כ דוד זיני ביטל את אירועי הגאווה, הוחלט כי תפורק פינת זיכרון שהוקמה במטה הארגון לזכר חללי ה-7.10. עומר אוחנה, ששכל את בן זוגו שגיא גולן ז"ל שנפל ב-8.10 בקרב על קיבוץ בארי, סיפר בריאיון לתוכנית "שיחת היום" על המחדל: "גם הוא יצא להילחם ביום ההוא - למה אנחנו שווים פחות?"

זמן צפייה: 08:17

החלטתו של ראש השב״כ, דוד זיני, לפרק פינת זיכרון שהוקמה במטה הארגון לזכר חללי ה-7.10, מעוררת סערה. ההחלטה התקבלה זמן קצר לאחר שזיני ביטל את אירועי הגאווה ואת התא הגאה, צעד שעורר ביקורת וכעת נתפס כחלק ממגמה רחבה יותר. עבור עומר אוחנה, ששכל את בן זוגו שגיא גולן ז"ל ב-8.10, מדובר בביטוי כואב וממשי של אפליה. בריאיון לתוכנית "שיחת היום", ביקר אוחנה את החלטתו של זיני: "אני שואל את עצמי מה יהיה הדבר הבא? לאן נגיע? מה יקרה במדינה כדי שמישהו יתעורר ויראה שההומופוביה פוגעת באזרחים?"

סיפורים נוספים מהמסך:

תחושת חוסר האונים והאכזבה מתעצמת לנוכח מה שמתאר עומר אוחנה כשתיקה רועמת מצד מי שאמור היה להיות בעל ברית טבעי. בחיפושיו אחר תמיכה, הוא פנה באופן אישי ליושב ראש הכנסת, אמיר אוחנה, דמות פוליטית בכירה וחבר בקהילה הגאה, והזמין אותו לכנס "חוקי שגיא לשוויון". הפנייה לא הייתה רק בקשה לתמיכה, אלא הזדמנות, לדברי עומר, "להתגאות בזה שיש סמל שלטון בישראל שהוא גאה, שהוא הומו". אולם, התקווה נתקלה בחומת שתיקה: "אתה יודע מה הייתה התשובה של אמיר אליי? הוא לא ענה. הוא אפילו לא טרח להגיב לי", חשף.

"זו המדינה שלי, זו הייתה המדינה גם של שגיא. הוא יצא להילחם ביום ההוא - למה אנחנו שווים פחות?", סיפר אוחנה, והוסיף על הנאמר: "אנחנו צריכים להילחם במקום לקבל את הזכויות שלנו כחוק".