בעד ונגד המאגר הביומטרי

המאגר הביומטרי: האם הוא נחוץ או שהפרטיות שלנו הולכת להיעלם? צפו בדיון המלא בעקבות החלטת שר הפנים אריה דרעי

זמן צפייה: 09:02

אחרי שנים של ניסויים ודחיות, החליט שר הפנים, אריה דרעי, כי המאגר הביומטרי יוקם ויחייב את האזרחים להצטרף אליו. ח"כ דרעי החליט שהמאגר יכלול תמונת פנים ושתי טביעות אצבע של כל האזרחים, אולם נתינת טביעות האצבע תהיה וולונטרית, והאזרחים יהיו רשאים לסרב לכך.

ההחלטה התקבלה לקראת סיומו של הניסוי הביומטרי, שאמור לחול בסוף דצמבר. לדברי שר הפנים, "המאגר הביומטרי נחוץ למניעת גניבת זהות של אזרחי ישראל והוא שמור ומאובטח ברמה הגבוהה ביותר. אני משוכנע כי מתווה זה מהווה איון מיטבי בין השמירה על הפרטיות ובין חובתה של המדינה להגן על תושביה מפני התחזות וגניבת זהות".

"מדובר בצעד מבורך" טוען ח"כ דוד אמסלם, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה. "מי שמדבר על זליגה של מידע פשוט מנסה להבהיל את האזרחים בישראל ומכניס את הציבור לפאניקה" הוסיף.

התומכים במאגר טוענים כי הוא בא להילחם בתופעת הזיוף שמתרחשת במדינת ישראל, וזהו חלק מהקדמה שהמדינה חייבת ליישם במטרה להילחם בפשע.

משרד הפנים הודיע כי התקציב המיועד כבר נכלל בהצעת התקציב לשנים 2017-2018 ועתיד להיכנס לתוקפו בחודש מרץ. ככל הנראה לא תהיה חובה להחליף את התעודות הזהות הרגילות הנוכחיות אלא הן יוחלפו כאשר יתבלו, ובמקביל ינפיק המשרד רק תעודות ביומטריות למי שיצטיידו לראשונה בתעודות זהות.

מנגד טוען ניר הרשמן, מראשי התנועה לזכויות דיגיטליות
כי הבעיה העיקרית היא שמדינת ישראל הולכת להקים מאגר ביומטרי מנדטורי, דבר שלא קיים באף מדינה מערבית. "אנחנו לא חושבים שצריך מאגר שלם שירכז את כל הנתונים של כל האזרחים במדינת ישראל כולל טביעות האצבעות שלהם רק כדי להילחם בפשע" טען הרשמן. "מה שהולך לקרות זה שהפרטיות שלנו והביטחון האישי שלנו הולך להיעלם". הוסיף.

מה דעתכם?

צפו בדיון מתוך העולם הבוקר עם הילה קורח ואברי גלעד