"קשר והכה בחגורה": מנהל בכת לב טהור הואשם בהתעללות בקטינים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד אלעזר רומפלר, בן 46, בגין מספר עבירות של תקיפת קטינים על ידי אחראי. רומפלר היה מנהל בית ספר של הקהילה בקנדה בעת המעשים המיוחסים לו

זמן צפייה: 05:10

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) לביהמ"ש המחוזי כתב אישום נגד אלעזר רומפלר, בכיר בכת "לב טהור" בן 46, בגין עבירות התעללות גופנית ונפשית ותקיפת קטינים בני 9-10 על ידי אחראי. בזמן האישומים המיוחסים לו רומפלר היה מנהל בית ספר לגילים 13-6 בקהילה בקנדה.

קהילת "לב טהור" הינה כת חרדית קיצונית אשר מונה עשרות משפחות והוכרזה על ידי ביהמ"ש לענייני משפחה ככת פוגענית, לאור כך שבמסגרת הקהילה נהוג להעניש קטינים ובגירים בצורה קשה ואכזרית, לחתן קטינים, להפריד בין ילדים לבין הוריהם, למנוע חינוך פורמלי וליצור ניתוק מהעולם החיצוני.

מכתב האישום עלה כי בעקבות חשד שאחד הילדים גנב כסף מקופת הצדקה, רומפלר ואחרים הפשיטו אותו מבגדיו כך שנשאר בתחתונים, השכיבו אותו על שולחן והורו לאחד הנוכחים לקשור את רגליו וידיו, זאת תוך שהילד מנסה להתנגד למעשים.

קהילת לב טהור
קהילת לב טהור | צילום: חדשות 13

לאחר מכן החל רומפלר ומלמד נוסף להכות את המתלונן באמצעות חגורה ומקל פעמים רבות במשך מספר שעות, תוך שהילד בוכה, צועק לעזרה ומבקש מהם להפסיק. כל זאת, תוך שיתר הילדים צופים בנעשה. כתוצאה מכך הילד התנפח, סבל משטפי דם, ולא יכל לעמוד בשל מהמכות הקשות.

מאישום נוסף עלה כי רומפלר שמע שאחד הילדים שיקר, הוא כינס את התלמידים, השכיב את הילד על שולחן שהיה במקום ואסר עליו לזוז, בעוד שניים מהמלמדים האחרים הצליפו בו בגב ובישבן במשך כשעה. עוד עלה מהאישום כי הילד צעק ובכה לאורך המעשים אך הם המשיכו להכות אותו.

מזה 17 שנים רומפלר הינו חלק מקהילת "לב טהור" אשר נעה ונדה ברחבי העולם, וזאת תוך בריחה מרשויות המדינות שונות. נכון להיום הוא מתגורר עם משפחתו בקהילה בגוואטמלה.