נהגי מוניות, אתם בסכנה ממשית לאבד את הפרנסה

תוך 7 שנים, מכונית עם רובוט, שמזמן כבר לא מדע בדיוני, תהפוך לדבר שבשגרה. מי צריך לחשוש על עבודתו? כל מי שמתפרנס מנהיגה. צפו בהצצה לתחקיר המערכת שישודר הערב

זמן צפייה: 04:19

אתם חושבים שזה לא נוגע לכם, אבל אחד מכל שלושה ישראלים בשוק העבודה נמצא בסכנה. תתארו לכם מצב שעומד לקרות ב-2025, מקצועות רבים עומדים להיעלם והרבה מאוד אנשים עומדים להיפגע.

זה מגיע למימדים רציניים, מיליון ישראלים נמצאים בסכנה ממשית לאבד את העבודה שלהם, כי אנחנו נמצאים בפתחה של מהפכה שתשנה את העתיד של כולנו. העתיד הזה, שמרכיב אי הוודאות בו לגבי שוק העבודה כל כך גדול, מחייב כבר עכשיו מחשבה ותכנון, כי אולי יום אחד רובוטים יחליפו אותנו בכל כך הרבה תפקידים.

רשימת המקצועות הנמצאים בסכנה הולכת ומתארכת, בעקבות המצאות טכנולוגיות. אך לפעמים המצאה טכנולוגית מאיימת על עשרות מקצועות יחד - הרכב האוטונומי הוא דוגמא להמצאה שתשפיע בין היתר על נהגי מוניות. "בוא ניקח את המצב שרובוט יחליף נהג, וזה יקרה מקסימום תוך 8 שנים. רובוט לא נרדם על ההגה, הוא לא מסמס, הוא מאוד מרוכז בנהיגה והוא עושה 95% פחות תאונות" מסביר ד"ר אייל דורון.

אז מי יאבד את מקום עבודתו תוך יומיים? כל מי שמתפרנס מנהיגה. צפו בהצצה מתוך תחקיר המערכת עם מיקי חיימוביץ' וד"ר אייל דורון, שישודר הערב (חמישי), מיד אחרי החדשות

המערכת עם מיקי חיימוביץ', ימי חמישי ב-21:00

בדקו בעצמכם: האם המקצוע שלכם נמצא בסכנה ממשית להיעלם?

המערכת