האם מותר לעשות בוטוקס וטיפולי לייזר בהריון?

כמה כוסות קפה מותר לשתות ביום, האם אפשר לצבוע את השיער ומה לגבי אלכוהול, יחסי מין ופעילות גופנית? ד"ר רונית אלמוג עם התשובות לנשים ההרות

זמן צפייה: 08:59

שאלות רבות הקשורות להתנהלות היומיומית מטרידות נשים הרות. ד"ר רונית אלמוג עונה על השאלות השכיחות.

אז האם מותר לעשות בוטוקס בהיריון? "בוטוקס הוא רעלן הגורם לשיתוק שרירים וכך מסייע בהפחתה זמנית של קמטים", מסבירה אלמוג, "כחלק מהתגובה לבוטוקס מתפתחים בגוף נוגדנים. אותם נוגדנים עלולים לחדור את השליה ולהשפיע על העובר, ולכן מומלץ להימנע מבוטוקס בהיריון.

ומה לגבי שתיית משקאות דיאטטיים? "כן, אבל החשש הוא מפני ממתקים מלאכותיים, שקיימים גם בהמון מוצרים נוספים. אין הנחיה לא לשתות משקאות דיאטטיים בהיריון, אולם כדאי להקפיד על צריכה מתונה". אלכוהול? "קיימת המלצה חד־משמעית להימנע מאלכוהול בהיריון, שכן הוא עלול להשפיע על העובר ואף לגרום לו פיגור שכלי. יחד עם זאת, כוס יין אחת באירוע חגיגי קרוב לוודאי לא תזיק ותשמח לבב אנוש".

אולי יעניין אתכם גם:

האם מותר לצבוע שיער? "כן. אבל אם מדובר בהחלקה או בשימוש בחומרים מיוחדים, כדאי לבדוק מה הם אותם חומרים ולהתייעץ".

כמה כוסות קפה אפשר לשתות? "מותר לשתות עד שתי כוסות קפה ביום".

האם מותר לעשן? "יש להימנע מעישון בהיריון שכן עישון עלול להעלות את הסיכון להיפרדות שליה, למשקל לידה נמוך, למומים מולדים וכו'".

עיסוי או טיפול רפלקסולוגי? "מותר ואפילו  מומלץ להתפנק לקראת הלידה. בזמן העיסוי כדאי לשכב לסירוגין על הצד כדי לשפר את אספקת הדם לשליה".

ניתן לעשות טיפולי לייזר להסרת שיער? "אין מניעה חד משמעית לעשות טיפולי לייזר בהיריון, אולם מומלץ להמתין עם הטיפולים עד לאחר הלידה".

האם יש הנחיות לגבי קיום יחסי מין? אין מניעה לקיים יחסי מין במהלך ההיריון, אלא אם קיימת הנחיה ספציפית מהרופא".

פעילות גופנית? פעילות גופנית מומלצת בהיריון, אלא אם הרופאה המטפלת המליצה להימנע מסיבה רפואית. ההמלצה היא להמשיך בפעילות הגופנית שביצעת טרם ההיריון ולא להתחיל דווקא עכשיו פעילות מאומצת חדשה. יוגה מאוד מומלצת וישנם חוגי יוגה ספציפיים לנשים הרות".