חומרי בנייה עתידניים

הודות לסטודנטים וחוקרים ממיטב האוניברסיטאות ברחבי העולם, ולמהנדסים ומדענים מובילים, תחום חומרי הבנייה מתפתח ומתייעל באופן עקבי. חומרי הבנייה החדשניים של המחר, הם הרבה יותר בריאים, אקולוגיים ועמידים, ומציבים חזון נאור ומתקדם בתחום. קבלו את הדור הבא של חומרי הבנייה – בקרוב בבית שלכם!

Shutterstock 748864240 1

הקידמה מגיעה לענף הבנייה

כמו תחום התקשורת שהתפתח מטלפון כבד נייח לעידן הסמארטפונים והאפליקציות, והקניות ששודרגו מסחיבת סלים לחנויות מקוונות – גם ענף הבנייה עובר כעת מהפכה.

אדריכלים ומעצבי פנים מובילים כבר לא מסתפקים בחומרי בנייה חזקים בלבד, ומחפשים חומרים שיהיו גם אקולוגיים וברי קיימא, בריאותיים, עמידים ובטיחותיים יותר.

המאמר שלפניכם הוא הזדמנות טובה להציץ לתוך העולם הזה ולגלות אלו חומרים חדשניים יגיעו לבתים שלנו עם ההתפתחות המטאורית בתחום, ומה הם יכולים לאפשר לנו לעשות.

אדריכלים ומעצבים מובילים מחפשים חומרי בנייה אקולוגיים, בריאותיים, עמידים ובטיחותיים יותר.

הידרוקרמיקה קירור אקולוגי ללא חשמל

בניה הידרוקרמית, העושה שימוש בחומר ייחודי בשם 'הידרוג'ל', מיועדת לתת מענה אקולוגי לצורך למזג ולקרר חללים ומבנים – שאינו נסמך על מקורות אנרגיה מתכלה.

באמצעות ניצול מאפייני אידוי של ההידרוג'ל עם בקרת הלחות והמסה התרמית של חרס וחימר טבעי, נוצרת מערכת המסוגלת להפחית את הטמפרטורה בחללי פנים בכחמש מעלות צלזיוס.

המערכת פותחה על ידי סטודנטים מהמוסד לאדריכלות מתקדמת בקטלוניה, ספרד, במסגרת עבודת גמר בנושא בנייה חכמה.

מדובר בחומר בנייה שעלויות הייצור שלו נמוכות מאוד, כאשר משאבי החימר עצמו מצויים בשפע, ולכן זהו פתרון אדריכלי אקולוגי ויעיל למדיי לאיזון לחות וטמפרטורה

צילום: shutterstock

ניצול מאפייני אידוי של ההידרוג'ל עם בקרת הלחות והמסה התרמית של חרס וחימר טבעי

לבנים נושמות לשאיבת הזיהום מהאוויר

לבנים חדשניות שפותחו על ידי כרמן טרדל, אדריכלית אמריקנית מבית הספר לאדריכלות של קאל פולי, בסן לואיס, ארה"ב, מבצעות סינון ציקלון השואב ולוכד חלקיקים כבדים ומזהמים באוויר.

החלקיקים המזהמים שנשאבו מולכים אל תוך מתקן נשלף המוטמע בקיר, אשר מקל על פינויים הסטרילי.

המערכת מורכבת מלבני בטון וממצמד פלסטי שיוצרים יחד מסלול המוביל את האוויר מבחוץ לתוך מרכז חלול, כאשר הקיר הפנימי מספק למבנה בידוד, ואילו חלקו החיצוני – מזרים לתוכו אוויר מסונן.

שכלול נוסף של המערכת מאפשרת חימום או קירור של האוויר המסונן לפני שהוא מוזרם לחלל הפנימי במבנה.

 

בטון אוגר אור להאיר בלי לצרוך חשמל

ד"ר חוזה קרלוס רוביו אוולוס מאוניברסיטת מיקואקנה של סן ניקולס במקסיקו, פיתח בטון שאוגר את האור ומקרין אותו ללא צורך בחשמל.

המלט פולט האור שהמציא, מיועד לשימוש בחזיתות של מבנים, בריכות שחייה, חניונים ואף בבתי מגורים – לטובת סימון והארת חללים במקומות נטולי גישה לחשמל.

מדובר בחומר בעל עמידות של כמאה שנים בקירוב, המתמחזר בקלות ונטען מאליו בחשיפה לאור טבעי או מלאכותי.

מעבר לערכם האקולוגי, משטחי הבטון המאירים ניחנים באסתטיקה מרהיבה ומרשימה, ומשרים אווירה קסומה, מסתורית ואף יוקרתית בכל מקום בו הם משולבים.

 

קירות תלת ממדיים מקוריאן – אסתטיקה, היגיינה ואטימות

בוריס פקטורוביץ', הבעלים של חברת בוריסטון הישראלית, אשר מתמחה בעיבוד ועיצוב משטחי קוריאן של היצרנית הבינלאומיתDuPont , מסביר שמה שמאפשר לתת לקוריאן את אפקט הנפח הרב ממדי ומקנה למשטח מראה של חיפוי קיר תלת מימד בשלל עיצובים, מרקמים וצבעים שמעבר לכל דמיון, הן מכונות CNC מתוחכמות בעלות רמת דיוק גבוהה במיוחד.

 

מדובר בחיפויים אנטי-בקטריאליים, עמידים בפני פגעי מזג האוויר לרבות קרינה על-סגולית, רטיבות ועובש, חסיני אש, אקולוגיים ובטיחותיים, השומרים על צבעיהם המרהיבים לאורך שנים רבות.

Mjrlkq
צילום: מריו רומנו


קירות קוריאן בשלל עיצובים, מרקמים וצבעים שמעבר לכל דמיון.

פרקט במבוק מוסו – יפהפה, סופר אקולוגי ובריא

פרקט במבוק מבית מוסו, החברה המובילה בעולם בתחום, בייבוא בלעדי של חברת קנה'קש הישראלית מציג אסתטיקה מופלאה שאינה פחותה ואף עולה על זו של רצפות עץ מלא.

פרקטי הבמבוק המרהיבים הללו, המשמשים הן לריצוף והן לחיפוי ומגיעים במגוון מרקמים, מידות וגוונים, עשויים מזן במבוק ייחודי הצומח מהר יותר מכל עץ – בקצב של עד למטר ביום!

בנוסף, סופח במבוק 'מוסו' פחמן דו חמצני בכמות העולה על זו שנפלטת בתהליך ייצורו, והינו היפואלרגני ודוחה חשמל סטטי, מה שהופך אותו לסופר אקולוגי ולבחירה בטיחותית ובריאה.

כשמוסיפים לזה את קלות ההתקנה מקבלים מוצר חדשני וידידותי מאוד – לסביבה ולאדם גם יחד

Gfbxmc
Gfbxmc | צילום: קנה'קש

רקטי במבוק 'מוסו' מרהיבים לריצוף ולחיפוי במגוון מרקמים, מידות וגוונים. צילום: קנה'קש

 

לסיכום, אין ספק שבנייה חדשנית נחשבת כיום לגורם שמעלה את ערך הנכס, ואף מוסיפה נופך יוקרתי ומתקדם לכל מבנה.

מכאן קל להבין את הפופולאריות הגוברת שנודעת לבנייה בחומרים מתקדמים ואקולוגיים בקרב בעלי בתי היוקרה ומיטב האדריכלים והמעצבים גם יחד.