הילדים משתוללים בבית? זה הזמן ללמד אותם לתופף

האם אפשר ללמד תופים מרחוק? המוזיקאי דורון גיאת הוא ההוכחה שזה אפשרי | כך הוא עושה מהלימון לימונדה בימי קורונה

זמן צפייה: 07:37

דורון גיאת נחשב לאוטוריטה בעולם המוזיקה והתופים ולאחד מהמוזיקאים החשובים והבולטים בישראל, וזוכה גם להכרה בינלאומית בזכות כשרונו והוורסטיליות של אמנותו. פועלו של דורון בתחום המוזיקה רב ומגוון וכולל נגינה, לימוד, ייבוא אמנים והפקת הרכבים.
"אני מתופף כל חיי", הוא מספר. "הייתי נגן הפקות אבל תמיד הייתי גם אאוטסיידר מוסיקלי, כי יש לי צד ג'אזי חזק, מוסיקה לטינית ועוד".

אז איך גיאת, בתור מוסיקאי עצמאי, עובר את תקופת הקורונה? "בגלל שאני אדם אופטימי, אני עושה מהלימון לימונדה", אומר גיאת. "אני מעביר עכשיו הרבה שיעורים מקוונים. ברור שלי שהעסק שלי ברובו מושבת, אבל מאחר ואני גר 100 מטר מהעסק, אני משדר מהאולפן ומעביר משם את הקורסים. אני אוטודידקט, אני חוקר מוסיקה שנים. משהו דווקא נחמד שלא ציפיתי לו הוא היענות לקורס ספציפי שלי, קורס האזנה למוסיקה. מדובר בקורס אותו אני מעביר 15 שנה, עשרה שיעורים של שעתיים כל פעם על התהוותה של המוסיקה בת זמננו, האזנה מושכלת. תמיד חשבתי שזה יהיה מנוכר להעביר קורס כזה באופן מקוון, אבל עם ישראל התעורר ללימודים מקוונים בתקופת הקורונה, ואני מפוצץ בפניות.

"האנרגיות המדהימות שהמוזיקה מעבירה בנו, הצלילים והמקצבים מעיפים אותנו הרחק מעל מחסומים, סגרים והגבלות והופכים את כולנו לחופשיים. גם כשאני מעביר הרצאות ומפגשים מוזיקליים דרך ה'זום', יש לי עדיין המון קשר עם הקהל, אני מצליח להעביר את ה'ווייבים' שלי גם דרך המסך".