"זה בעייתי שיהיו בנות על הבמה"

איך זה להיות כוכבת ילדים ולהופיע על במה במגזר הדתי? אביה לא מוותר למרות הקשיים - הנה הסיפור שלה

זמן צפייה: 05:46

להיות כוכבת ילדים ולהופיע על במה במגזר הדתי, מלווה בלא מעט "לא". אביה, כוכבת ילדים שמעה לא מעט פעמים ממפיקים וגם מנשים, שאישה זה משהו פחות רווחי ואף עשוי להבריח קהל. למרות זאת לא ויתרה ובפוסט חשוף מאוד שיתפה את ההצלחה האישית שלה.

מאז שהיא זוכרת את עצמה החלום הכי גדול של אביה היה להיות על הבמה, להצחיק, לרגש ולשמח ילדים. יעידו על כך מכריה. מכיוון שמאמינה שחלומות נועדו בשביל שנגשים אותם, יצאה לדרך מצוידת בתואר בכלכלה ולוגיסטיקה. הדרך למקצוע המיוחל רצופה בתעודות והסבות מקצועיות.

איך הסביבה הגיבה לכך שהיא באה מבית דתי ורוצה להיות כוכבת ילדים ולהופיע בפני קהל? המשפחה והחברים הזהירו אותה שהשוק לא פשוט ושלהיות עצמאית זה אתגר לא קטן, היא מספרת, אבל היא הייתה בשלה להגשים את החלום. ואז החלה להרים טלפונים ולהתייעץ עם אנשים מתחום ההפקה והמשחק במגזר הדתי. חלקם אפילו חברים קרובים. שמעה הרבה פעמים את המילה "לא" והיה לה ברור שהיא לא עוצרת. ידעה שאם לא יפתחו בפניה את הדלת תיכנס מהחלון.

אביה גדלה בבית דתי-לאומי. כילדה היא לא הכירה כוכבות ילדים דתיות אבל הכירה נשים כמו ציפי שביט, שהייתה כוכבת עבורה. היא פנתה למפיקה דתייה שהפתיעה אותה כשאמרה שעסקית זה לא נכון לה. "אמרו לי את מאוד מתוקה אבל את אישה וזה לא נכון תדמיתית וכלכלית כי זה עשוי להבריח קהל כי יש אישה על הבמה. אני לא פונה לציבור החרדי אלא לציבור הדתי לאומי, המגזר שלי זה הבית שלי".

התכנון המקורי היה לארח אותך לפני חודשיים בעקבות הפוסט שכתבת בנושא, ומאז פרצה הקורונה. עד כמה הקושי הוא גדול יותר עבורך כאשת במה, דתייה, שהענף שלה פגוע?

"הייתה לי סיבה להיכנס לדיכאון. סיימתי הכנות להצגה, סדרת רשת עלתה ועכשיו שבי בבית. הבנתי שאני חייבת להמשיך ליצור, הפקתי סדרה באתר של סרוגים, 'בבית עם אביה'. אלטרנטיבות של מה לעשות בבית. בשיתוף עם מקור ראשון עשינו סדרה של עשרת ימי תודה. אני מופיעה הרבה בלייבים ברשויות, בעצמאות הופיעתי על משאית. אני חושבת שהכל אפשרי, צריך לחשוב מחוץ למסגרת".