14 קילו ב-3 חודשים: מהו סוד הדיאטה של אדל?

איך נקראת הדיאטה של אדל, על מה היא מבוססת והאם היא בריאה ומומלצת? רונית ציוני, דיאטנית קלינית ומומחית לטיפול בהשמנה, עם התשובות

זמן צפייה: 07:13

כולם מדברים על אדל. כמה ק"ג ירדה, בכמה זמן. איזו דיאטה עשתה והאם זה מומלץ? רונית ציוני, דיאטנית קלינית ומומחית לטיפול בהשמנה, עם כל הפרטים.

הדיאטה נקראת סירט פוד דיאט והיא מבוססת על הידעה שלנו שיש קבוצה של חלבונים שהגוף שלנו מייצר באופן טבעי שנקראת סירטואינים שהם עושים בגוף מגוון של דברים, וביניהם - עוזרים להגביר קצב חילוף חומרים וחושבים שהם מעודדים ניצול חומצות שומן.

הדיאטה מבוססת על שני דברים עיקריים: אכילה של מזונות שעוזרים להגביר את ייצור הסרטואינים בגוף והגבלה קלורית – בשלושה עד השבעה ימים הראשונים צריך לאכול עד 1000 קלוריות ולאחר 7 ימים אפשר להגדיל ל-1500 קלוריות ביום, כאשר בכל יום אוכלים ארוחה אחת או שתיים מאוזנות, ובכל שאר היום שותים בעיקר שייקים על בסיס ירקות ועוד.

האם הדיאטה בריאה ומומלצת?

"יש הרבה בעד ונגד. בעד – בעקבות מחקרים שעשו על עכברים במעבדה וראו שהם משפרים את תוחלת החיים ונהיים יותר בריאים. נגד – הרבה חוקרים גם נגד, ואומרים שהמחקרים נעשו על עכברים במעבדה. אנחנו לא יודעים שזה יעבוד גם על בני אדם ובתנאים שהם לא תנאי מעבדה. קיימים המון משתנים. כל המתנגדים לדיאטה אומרים שהיא עובדת בעיקר בגלל שמגבילים את הגוף ל-1000 קלוריוןת, כאשר הגבלה זו יוצרת תנאים של סמי רעב. ההרעבה הזו לגוף היא זו שבעיקר מפעילה את החלבונים, ואת זה יש בכל דיאטות הכאסח, ואז יש את אותה פעילות בגוף. דבר אחרון, כל המאכלים, הסירטפוד, כל מה שמייצר יצרו סירוטאנים זו בדיחה, כי יש אותם בכל דיאטה בסיסית – דגים, פירות הדר, תה ירוק, פטרוזויליה, קייל, שוקולד מריר, ובדיאטה הזו ממליצים על דברים שנמליץ עליהם בכל תזונה בריאה ומאוזנת, פשוט פה מגבילים עד 1000 קלוריות, לכן אנחנו כאנשי מקצוע לא ממהרים להתלהב. לא נוצרה כאן שום הבטחה גדולה. מבחינה בריאותית – המזונות שממליצים עליהם בדיאטה זו, אלו מזונות שממליצים עליהם בכל תזונה לאורח חיים בריא".