"לא היה לי סיכוי ולא האמינו שאצליח"

כך הפך דביר פרץ מנער שלא הוציא תעודת בגרות - למאמן חינוכי לבני נוער

זמן צפייה: 05:49

דביר פרץ סיים את לימודיו ללא בגרות. כשהפך לשחקן הוא הבין שהוא לא שולט בחייו ולא מוציא מעצמו את מה שבוער בו. אז הוא לקח את הכלים שקיבל מעולם המשחק ובנה מיזם שמטרתו העצמה ומניעת התנהגויות סיכוניות בקרב בני נוער.

זה משנה היום שאין למישהו תעודת בגרות?

"ביטחון עצמי הוא המרכיב שכל אחד מאיתנו צריך בשביל להצליח בחיים ולא דווקא תעודת בגרות. אני הייתי ליצן הכיתה שבא לרצות את כולם. אני הייתי הנער בלי בגרות, לא היה לי סיכוי ולא האמינו שאני אצליח. אני הלקוח הראשון של מה שיצרתי. אני מכשיר אנשי חינוך, עובד עם נפגעי אלימות במשפחה ואת הכל יצרתי מתוך השטח. יצרתי הצגת יחיד משלי וזה המפגש שלי עם הקהל".

ספר על המיזם.

"בית ספר לחיים הוא מיזם ייחודי שינדוד ברחבי הארץ, ויתארח במרכזים קהילתיים בלבד. מטרתו לתרום בפיתוח ההון האנושי, ובפרט מול ילדים ובני נוער.התכנית מבוססת שיטת win המציעה העצמה בגישה אחרת. בית ספר לחיים התכנית המרכזית שלנו, היא אחת ממגוון תכניות אימון קבוצתיות שפותחו ככלי מסייע, למסגרות חינוך ורווחה, כולן ממוקדות העצמה ומניעת התנהגויות סיכוניות. התכניות פועלות משנת 2006 במערכת החינוך, בין היתר, מול עשרות אלפים של ילדים ובני נוער, שיצרו שינוי והפכו את החיים שלהם לניצחון אחד גדול".