פותחים טיול: ההמלצות הכי שוות לסופ"ש

סדנת שוקולד, יריד וינטג', הצגה או מופע - איך בא לכם לבלות בסוף השבוע? לדייויד עזרן יש כמה רעיונות

זמן צפייה: 07:54

חוות השוקולד "גליתא"

הביקור מתחיל בסרט על עולמו של השוקולד. איך נדע מה גלגול הפולים מאפריקה עד לכאן? אחר כך סדנאות שוקולד לבחירה: חיות שוקולד על מקל, בית עשוי שוקולד, רכב משוקולד או בכלל פרלינים וטבלת שוקולד אישית. לא משנה מה תבחרו, בסיום תיקחו את מה שהכנתם. בסוף מחכה גם כתב חידה נושא פרסים לילדים. עוד במקום: בר שוקולד וחנות מפעל שמציעה את כל מוצרי "גליתא". האתר פועל לפי "התו הסגול" ולכן יש לתאם מבעוד מועד ולהירשם 04-6755608. קיבוץ דגניה ב', או קיבוץ צובה.

"ימי בנימינה" בנמל תל אביב

יריד ווינטג' עם מגוון פריטי אספנות עתיקים כמו: תקליטים, תכשיטים, רהיטים, בגדים, בובות וגם כלים. לנוחיות המבקרים, נפרשו ברחבי הנמל רשתות הצללה והותקנו שולחנות פיקניק עם שמשיות, למנוחה או אכילה.
היריד יתקיים בשבת הקורבה 4.7 בין השעות 9:00-16:00 ברחבת שוק האיכרים צמוד להאנגר 12. באולפן יוצגו כלי אלומיניום צבעוניים שניתן היה למצוא בימיה הראשונים של המדינה בכל בית הסעדה או בית (קשה מאוד להשיג אותם כיום – נחשקים מאוד בעיצוב) כמו כן, בובות אמריקאיות משנות ה-50.

אגדת שלג

בילוי קריר לימי הקיץ החמים תיאטרון "מלנקי" מציג הצגה המספרת את סיפורו של איש שלג קטן שיוצא למסע בניסיון לעצור את השמש מלהגיע על מנת לשמור על החורף בכדי שלא יימס. ההצגה מיועדת ל-34 צופים בלבד - מה שתורם רבות לקרבה ואינטימיות שמהדקות את הקשב והריכוז, ומצליחות לשאוב פנימה את הילדים. ההצגה מבוססת על סיפור העם הרומני "השמש ואנשי השלג". עיצוב הבמה, הבובות והאביזרים, הופכים את האירוע למפגש קסום. המופע בעברית ומיועד לילדים בגילאי 4-10. שלוש הצגות בשבת הקרובה: 11:00, 13:00 ו-15:00. ככה יהיה לכל אורך החופש הגדול ביולי-אוגוסט. כתובת: תיאטרון "מלנקי", חומה ומגדל 32, תל אביב. כרטיסים באתר KARTISIM.

 

אולי יעניין אתכם גם:

"אני האישה שניצלה מכותרת בעיתון: 'נרצחה על ידי בעלה'"

"אני רווקה בת 29 ובקשר עם גבר נשוי - האחריות לבגידה היא שלו או שלי?"

ביחד על הגג

סדרת מופעים על גג בניין ההסתדרות בתל אביב. ההסתדרות תומכת באומני ישראל ומעלה על הגג שלה כל חמישי ברחוב ארלוזורוב בעיר את שלום חנוך ומשה לוי, ערן צור וקורין אלאל, אריק סיני, ג'ירפות, והערב: עמיר בניון.

"אדמונד", בית מלון על שם הברון רוטשילד בראש פינה

השם המלא: אברהם בנימין אדמונד ג'יימס דה רוטשילד. היה נדבן ידוע ובין היתר שם כסף גם במושבה ראש פינה. בעיר העתיקה של המושבה שוכן לו עד היום גן הברון עם מעיין, בארות מים ומדשאות ירוקות, נחל ראש פינה זורם ליד. זאת הזדמנות נהדרת גם לפגוש את האומנים בעיר העתיקה. הדרך אל העיר העתיקה מלאה קסם ותמיד מזכירה לי את השיר של אהוד בנאי "יוצא לאור" שמתחיל במשפט "השביל הזה מתחיל כאן בין סניף בנק למעיין", שנכתב בדיוק על הדרך לשם (אהוד בנאי חי שם כמה שנים). בשבוע שעבר חזר לפעול המלון שקרוי על שמו של הברון, לאחר תקופת הקורונה. בית מלון ללא ילדים ועם מיקום מדהים על כביש 90 בדרך לאצבע הגליל ורמת הגולן. משהו שעתיד להביא לשם רבבות תיירים: בית המלון מתהדר ברמת ניקיון יוצאת מן הכלל.

"מצפה נמרוד"

לזכרו של נמרוד שגב ז"ל ממש מעל גן הברון, בקצה העיר העתיקה של ראש פינה, נמצא "מצפה נמרוד" ע"ש נמרוד שגב ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה. את נמרוד הכרתי אישית, אחיו היחיד אהוד חבר ילדות שלי ושכן על ספסל הלימודים מכיתה ז' ועד יב'. נמרוד בן 28 במותו, חייל מילואים יפה תואר ומלא אהבה שלא סתם נפל בט"ו באב -הטנק שלו עלה על מטען וכל צוות טנק המרכבה עלה באש. משפחת שגב בנתה מפעל הנצחה מרשים שכלל גם את "קפה נמרוד" שלא שרד את הקורונה, והמצפה הזה שממנו צופים על כל צפון הארץ – נוף ילדותו של נמרוד.