איך לסדר את החיים באמצעות סידור המטבח?

איך שומרים ירקות ופירות, איפה שמים את החלב ואיך מאריכים חיים של עשבי תיבול? עצות הזהב של שי ליפא

זמן צפייה: 07:39

שי-לי ליפא - שפית, מתכונאית, עורכת קולינרית, יוצרת תוכן, מנחה ומגישת תוכניות בישול בטלוויזיה הוציאה לאחרונה ספר חדש - מדריך לסידור ולארגון המטבח והחיים עם השם הסימבולי משהו "הכול בסדר". וההפתעה הגיעה דווקא בחסות הקורונה: בתקופה הבלתי אפשרית הזאת, הספר הפך לתופעה. בימים בהם אנחנו עסוקים בחישוב מסלול מחדש וארגון וסידור הבית: הטיפים והעצות לסידור וארגון הבית הפכו לתנ"ך החדש של המטבח בסגר.

כל הספרים שכתבת עד היום היו ספרי בישול או דברים שנוגעים באופן ישיר לקולינריה – מאיפה הגיע הרעיון לכתוב ספר שמדבר על המטבח?

"נכון, לראשונה לא ספר בישול. זה ספר עיון, קריאה. המתכון היחיד שיש בספר הוא איך לסדר את החיים באמצעות סידור המטבח. אני בעצם טוענת בספר שכאשר המטבח מסודר, מאורגן ופעיל, כשמישהו מבשל בו, כל תחומי החיים יוצאים נשכרים. כשהמטבח אגרני עמוס ומושבת מעבודה - הבית לא מאוזן. ב-46 שנותיי, הייתי בהמון מטבחים. כל הדבר הזה התחיל בעצם מהילדות, הספר עצמו גדוש בסיפורים אישיים מהילדות ועד הלום. הייתה אצלנו מטפלת במשך שנה בבית, היא היתה בלבוסטה, מסדרת, מארגנת, בשלנית. בדיעבד, הבנתי שהיה לה כמו מין מטה קסמים שעושה טוב בבית. אחרי שהיא עזבה, התחלתי באופן אינטואיטיבי לבשל ולסדר, במקום לשחק בבובות, וזה גלש לחיים שלי. תמיד אנשים באים אלי ושואלים איך הכל מסודר, ואיך החיים שלי תמי מתוקתקים, והבנתי שיש פה איזה דינמיקה שבמאמת משפיעה, וכשאני מגיעה לבתים, שבהם המטבח לא מסודר, זה משפיע על עוד תחומים בחיים. ואז החלטתי להעביר את זה הלאה".