איך אומרים קפה באמהרית?

ג׳נט דינה רדא, השפית שאחראית על המטעמים שמוגשים במסעדת "בונה", מכינה גם את המשקאות האלכוהוליים ומבצעת את טקס הקפה המסורתי, שעל שמו קרויה המסעדה

זמן צפייה: 03:11

מסעדת בונה היא מסעדה אתיופית משפחתית אותנטית שמכילה בתוכה חנות תבלינים ייחודית בשוק רמלה. ג׳נט דינה רדא, היא השפית שאחראית על המטעמים שמוגשים ובין היתר גם מכינה את המשקאות האלכוהוליים ומבצעת את טקס הקפה. נשות העדה האתיופית למעשה אחראיות על כל ניהול המטבח בבית ועושות את זה באחריות ואהבה גדולה.

"פתחתי את המסעדה לפני כשנה"', אומרת גנט דינה רדא, בעלת הבית של מסעדת בונה. "אנחנו מוכרים קפה. בונה זה קפה באמהרית. למדתי לבשל אצל חמתי ואמא שלי. כל האוכל, לחמים, אינג'רה. ב-4 שנים האחרונות היה לנו דוכן בשוק ברמלה ולפני שנה הרחבנו את זה למסעדה. מהכנת קפה הרחבנו למסעדה שמכילה בתוכה אפשרות לקנות תבלינים מיוחדים".

אולי יעניין אתכם גם:

מי יזכה באתגר האורז?

המהפך של רנה: עברה ניתוח לשינוי מין והשילה 30 קילו ממשקלה

לוק מחמיא: טרנד כריות הכתפיים חוזר

השילה 50 ק"ג ממשקלה והפכה למאמנת כושר וריצה

מה ההתמחות שלך?

"מסעדה טבעונית אתיופית. עשינו הרבה כדי למשוך את הקהל הלא אתיופי למקום. מצד אחד לחשוף את הקהל והתרבות האתיופית סביב האוכל והקפה. אנחנו פונים לצמחונים, טבעונים, חולי צליאק. אצלנו האוכל בלי שמן, ביצים, מרגרינה. מצד אחד יש מסעדה ומצד שני יש גם תבלינים וחומרי גלם שאפשר לקנות.

מהו טקס הקפה המסורתי של העדה?

"בכל יום בשעה 12:00 אני עוצרת את מטלות המטבח לברך את הסועדים במסעדה בטקס קפה מסורתי (שנקרא בונה, על שמו המסעדה). אני מברכת וקולה את הפולים הירוקים, מבשלת אותם וחולטת אותם בקנקני חרס יחודיים. לקפה האתיופי יש מוניטין ארוך שנים כהקפה הטעים בעולם. את הטקס הזה, אגב, בעדה האתיופית יכולים לעשות כמה וכמה פעמים ביום".

נבסו - העונה החדשה מתחילה בשבת מיד אחרי החדשות בערוץ 13