כלור, מליחות ושמש: איך לשמור על השיער מפני נזקי הקיץ

למה השיער שלנו נראה כמו שהוא נראה בסוף אוגוסט, על מה כדאי להקפיד ואילו תכשירים יכולים לעזור? אורן לצרכן - המדריך המלא לשמירה על השיער

זמן צפייה: 07:10

אז מדוע השיער שלנו ניראה כמו שהוא נראה בסוף עונת הרחצה, בדר"כ בחודשי אוגוסט? התשובה מתחלקת למספר חלקים, בהתאם לגורם המזיק לשיער. אם מתייחסים לשמש, הרי שהיא מייבשת ושורפת את השערה. היא מורידה את השומן הטבעי שמופרש מהקרקפת, ואמור לשמש שכבה מגנה מפני אותם מפגעים. זה גורם לשיער להיות פגיע, שביר ויבש מסבירה ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור. אם מתייחסים לכלור שבבריכה ולמלח המצוי בים, רואים כי שכבות הקרטין העוטפות את השיערה, מפרקות את אותה שכבה, זאת בשילוב השמש.

נזקי הכלור - הכלור נמצא במי בריכות כתוסף קבוע המשמש להשמדת בקטריות וחיידקים. הכלור מזיק בעיקר לצבעי שיער, לקרום העור ולפרוטאין. התחושה היא צמיגות בשיער שהוא רטוב. בחשיפה ממושכת של השיער, הכלור מסוגל לשנות צבע וגוונים.
הרבה אנשים חופפים יותר מדי את השיער וגם זה מייבש אותו ומוריד את שומן הקרקפת. אז מה התוצאה?

תופעות כמו יובש וגרד במקרים היותר קלים ועד לפריחה במקרים קיצוניים שמחייבים התייעצות עם רופא עור. לכן אם חופפים הרבה, יש להקפיד על מסכות שמגינות על השיער.

אולי יעניין אתכם גם:

מי יזכה באתגר האורז?

המהפך של רנה: עברה ניתוח לשינוי מין והשילה 30 קילו ממשקלה

לוק מחמיא: טרנד כריות הכתפיים חוזר

השילה 50 ק"ג ממשקלה והפכה למאמנת כושר וריצה

האם ניתן לדעת שהשיער שלנו אכן פגום?

נתחיל בזה שהתשובה היא כן, במדע כמו במדע, במיוחד במאה ה-21, ישנם סימנים, שאפילו ניתן לזהותם בקלות. השיער שבור, הקצוות מפוצלים, המרקם יבש וגס וגון הצבע נראה דהוי וחסר חיים. או במילים אחרות, סתכלו על הבנות בהישרדות ותבינו על מה אני מדבר.

אז מה ממליצים מומחי השיער? אילן מרגלית, מעצב שיער ושגריר לוריאל פרופסניואל, להלן מספר טיפים:

• יש להקפיד על חבישת כובע או מטפחת כשנמצאים מחוץ לבית ובמיוחד בבריכה או בחוף הים, ולמרוח על השיער תכשיר הגנה עמיד בפני מים שיסייע ביצירתשכבת הגנה עמידהלמספר שעות. ניתן כמובן לחזור על הפעולה בהתאם לצורך במשך השהייה. כמו שדואגים לעור הפנים, כך יש לדאוג גם לשיער.

• כמו כן, כאשר חוזרים הביתה, חשוב לבצע ניקוי יסודי של השיער והעור משאריות של מלח או מי כלור שהצטברו בשיער על ידי שימוש בשמפו וכמובן מסכת הזנה שמותאמים לפי סוג השיער והמרקם שלו (דק, רגיל, יבש, עבה וכיו'). כמו עור הגוף גם השיער זקוק לאתנחתא ולפסק זמן משהייה בשמש לכן ישיבה במקום מוצל (למשל, תחת שמשייה) תהיה חלק מהתהליך כולו.

• שמירה על שיער - במקרה של שיער ארוך במיוחד שמתהדר בצבע מלא או עם גוונים חשוב מאוד להקפיד להשתמש במוצרים יעודים שימנעו נזקים מיידיים או דהייה בצבע השיער.