המזונות והמשקאות שמשאירים אתכם רעבים

מאילו מזונות כדאי להימנע וכיצד ניתן להגביר תחושת שובע ובכך להקטין את כמות המזון שאתם אוכלים? עינת מזור בקר, דיאטנית קלינית, עם המדריך המלא

זמן צפייה: 05:21

להשמנה גורמים רבים ואחד מהם הוא שפע המזון המהיר שנמצא בכל מקום, בעל צפיפות קלורית גבוהה אשר מעורר תיאבון לאכילת יתר ויחד עם זאת, יש מאכלים שיגבירו את הרעב לאחר אכילתם. הדיאטנית הקלינית עינת מזור
בקר עם המדריך לאכילה נכונה.

מזונות שיגררו תחושת רעב מוגברת:

1. קרואסונים לא משביעים כלל. קרואסונים עמוסים בקמח לבן ובשומן, שמספקים יותר קלוריות בלי לגרום לתחושת שובע. בקרואסון חמאה גדול יש כ-450 קלוריות וכ-50 גרם פחמימות, אשר שוות ערך לכ-10 כפיות סוכר. מקור הפחמימות הוא מהסוכר ומהקמח הלבן.

2. לחם לבן תכולת הסיבים במזון משפיעה על אפקט השובע ממנו, ובלחם לבן קיימת כמות נמוכה של סיבים תזונתיים (וגם של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון), לעומת הלחם שעשוי מ-100% קמח מלא ומכיל כמות גדולה של סיבים. מומלץ לבחור בלחם פחות מעובד, עד כמה שניתן, זה שלא מכיל חומרים משמרים, מייצבים וכו'.

אולי יעניין אתכם גם:

פסטיבל אוכל או קמפינג עירוני: המלצות לפעילויות משפחתיות בחופש

"בן 37, מחפש מישהי כייפית שיכולה לחיות איתי ברחבי העולם"

שלושה סמארטפונים זולים שכדאי לשים לב אליהם: איזה הכי משתלם?

3. אורז לבן דל בסיבים תזונתיים ויכול לגרום ל"רכבת הרים" של סוכר בדם, תגובה שתגרום לתחושת רעב נוספת לאחר אכילתו. יש אנשים שחלק מזני האורז הלבן, כמו האורז הבסמטי והאורז המלא, יעלו להם פחות את רמת הסוכר בדם. כל אורז שבחרתם לאכול מומלץ לאכול בכמות מוגבלת ולשלבו במסגרת ארוחה מלאה שתכיל גם חלבונים, שומנים וירקות. כך שהאורז ישפיע באופן מתון יותר על רמת הסוכר בדם, וכך גם אפקט השובע יהיה גבוה יותר.

4. מיץ פירות למשקאות המכילים סוכרים (גם אם טבעיים) יש השפעה מופחתת על תחושת השובע יחסית למזונות פחמימתיים מוצקים. המיץ אינו מכיל את הסיבים התזונתיים שישנם בפרי ממנו הגיע והוא מתעכל במהירות, וזו סיבה עיקרית לכך שחלק מהפירות בשלמותם גורמים לתחושת מלאות יחסית לעומת המיץ.

5. אלכוהול - מחקרים מראים ששתיית אלכוהול מגבירה את תחושת הרעב ואת צריכת קלוריות לאחר שתייתו. במידה ואתם נוהגים לשתות אלכוהול מדי פעם, חשוב לדעת שהוא עתיר בקלוריות, בנוסף לעובדה שיתכן כי הוא גורם לכם לאכול יותר.

6. משקאות קלים ומוגזים גם אם המשקאות אינם ממותקים, אחת הסברות היא שהגזים במשקאות גורמים לניפוח דפנות הקיבה וגורמים להפרשת הורמון הרעב.

7. מזונות "ללא סוכר"/"דיאטטים" - מזונות אלה מכילים תחליפי סוכר מסוגים שונים. למרות שהם נטולי קלוריות ופחמימות, ידוע כיום כי הממתיקים השונים גורמים לשינוי בהרכב אוכלוסיית חיידקי מערכת העיכול ובמנגנונים שונים גם יכולים להגביר תחושת רעב בעקבות צריכתם.