בובות פורצלן וטלאי מקורי: פריטים נדירים מימי המלחמה

שברי בובות פורלצן של חברתה הטובה של אנה פראנק, טלאי של יהודי מהגטאות, סרט בד מקורי של עובד בתאי הגזים של מחנה ריכוז דכאו - אוצרות מימי המלחמה

זמן צפייה: 11:04

לכל פריט יש סיפור - פורץ הכספות אייל (במבינו) איליה הביא פריטים נדירים מימי המלחמה:

טלאי של יהודי מהגטאות.

סרט בד מקורי של עובד בתאי הגזים של מחנה ריכוז דכאו, טלאי / תג בד עם מגן דוד אדום צהוב לאסיר מחנה ריכוז יהודי פוליטי. טלאי שחציו אדום וחציו צהוב שימש לסמן אסיר פוליטי ממוצא יהודי.

שלוש שברי בובות פורלצן גרמניות - של חברתה הטובה של אנה פראנק. ראשי בובות פורצלן על גבי משטח קרטון ממוסגר. על פי הכיתוב שמתחתן, היו הבובות שייכות לחברתה הטובה של אנה פרנק, פרדריקה האן ונמצאו בחפירות שנעשו במקום מגוריה לפני שנשלחה לדכאו, בבודפסט.

תגי בד בריגדה וכרוז כניעה לנאצים. תגי כתף של חייל בבריגדה היהודית, ובנוסף כרוז נייר שנזרק ממטוס על ידי בעלות הברית לכוחות הנאציים במלחמת העולם השניה ובו נכתב בכתיב גרמנית "אני נכנע" באנגלית (I surrender = Ei Ssorrender) כדי שהנאצים יוכלו לצעוק לחיילי כוחות הברית שהם נכנעים. החיילים היהודים שנלחמו בנאצים.

תוכנייה נדירה - ילדת הפלא מוסיה דייכס שעונתה על ידי הנאצים, וילנה, 1928. תוכנייה בת שמונה עמודים, הכוללת את תכנית הערב, צילומים של הילדה, דייכס (1921-1980), ילידת וילנה, היתה ילדת פלא שהופיעה כבלרינה החל מגיל ארבע בכל רחבי אירופה, בלי שלמדה ריקוד וזכתה לפרסום רב. בזמן מלחמת העולם השנייה הוכנסה לגטו וילנה, וכשהנאצים שמעו על עברה כרקדנית, רצו שתרקוד עבורם; משלא הסכימה, עקרו את ציפורניה ובשל זיהום לא יכלה לרקוד יותר.

כרוז תעמולה נאצי אנטישמי קטן, 1942. מעין כרטיס קטן ועליו האשמות נגד היהודים בספסרות בשוק השחור ובפשיעה כלכלית נגד המשטר. צבע הכרוז צהוב, כצבע הטלאי, ובמרכזו מגן דוד.