השבת הגיעה: ככה תשקיעו זמן איכות עם הילדים בלי מסכים

אם יש משהו שקורונה נתנה לנו זה זמן. זמן להיות לבד, זמן להיות עם המשפחה הקרובה ובעיקר זמן לעשות דברים שלא יצא לנו לעשות מזמן. אחד הדברים הוא לזרוק לצד את הפלאפון, לכבות את הטלוויזיה, לצאת מהמחשב ולפתוח משחק קופסא שכבר שנים יושב בארון ואף פעם לא באמת יצא לנו לשחק בו כמו שצריך. כשאני הייתי ילד היו כמה משחקים שהייתי מכור אליהם. בין הכדורגל לנינטנדו היו לנו כמה משחקים אהובים שלא אשכח אותם לעולם.

53eb365d 1843 405a 982c Ce23aa

אם יש משהו שהקורונה נתנה לנו זה זמן. זמן לחשוב - מה חשוב בעצם? זמן להיות עם המשפחה הקרובה ובעיקר זמן לעשות דברים שלא יצא לנו לעשות הרבה זמן. אחד הדברים הוא לזרוק לצד את הפלאפון, לכבות את הטלוויזיה, לצאת מהמחשב ולהתחבר לאנשים מסביבנו. ליהנות מהפשטות שמביאה איתה הנאה צרופה עם המשפחה והילדים.

בעבר, הזמן הזה שנהגנו לבלות עם המשפחה קירב אותנו והפך אותנו למשפחה מלוכדת. אנחנו לא זוכרים את הריבים עם האחים, ההצקות והריצות בבית אבל קשה לשכוח שבמונופול נפלתי על המלון של אחי בתל אביב והוא רושש אותי לחלוטין, או את הפעם ההיא שאחי נאלץ להעביר אליי את כל המטבעות זהב שלו אחרי שהוא הפסיד בקרב מולי בקרחת היער המקוללת של טליסמן. לכבוד שבת UMPLUGGED, בואו נזכר, נשמר ואף נמציא מחדש את זמן האיכות המשפחתי שלנו ביום השבת.

האגדה מספרת שמשחק המונופול הומצא בתקופת השפל הגדול בארה"ב (1929) על ידי איש מובטל בשם צ'ארלס דארו שמכר אותו לחברת "האחים פארקר" אבל במציאות הוא בכלל הומצא על ידי אליזבת "ליזי" מאגי כשלושים שנה לפני זה. היא קראה לו "משחק בעל-הבית" והמטרה שלו היתה למחות על תרבות אילי ההון שצמחו בארה"ב באותה תקופה. עד היום שואלים את עצמם אלפי שחקנים בארץ את השאלה הכי חשובה שיכולה להיות בקשר למשחק הזה: למה לעזאזל הטיילת באשקלון היא השטח היקר ביותר שניתן לקנות במשחק? כאשר ערים כמו תל אביב, ירושלים וחיפה נמצאות מאחור. כנראה שבאותם זמנים היו שאיפות גדולות מאוד לגבי אשקלון והטיילת שלה. המונופול מיועד ל 2-4 שחקנים והמכניקה שלו יוצרת אינטראקציה גבוהה מאוד בין המשתתפים, מה שהופך את המשחק לאהוב כל כך. כנסו את בני המשפחה וגלו תכונות ודינמיקה מעניינת שהמשחק יכול לייצר ביניכם המשתתפים.

Capture

מיזם שבת UNPLUGGED מביאים מהנוסטלגיה הזו ומאפשרים לנו אפילו בזמן ארוחת השבת ליהנות כל המשפחה ביחד סביב השולחן. הראנר שהם מציעים מונח על השולחן ומאפשר לכל היושבים מסביב להנות מאותה חווית משחק של פעם. חידות, משחקים, בדיחות, קומיקס, נקודות לדיון, מושגים וקטעי מידע, הזמנה לשיר ועוד הפתעות. אחרי שמסיימים לאכול מפזרים את הכלים ונשארים לפתור את כל החידות שהסיר עם הקציצות הסתיר, ולא שוכחים למצוא את כל ההבדלים בין התמונות שקערת הסלט הפריעה לראות.
הראנר מומלץ לכל הגילאים וצפוי לאמץ בקרבתכם מסורת משפחתית חדשה, מגבשת ופשוטה.

 

ראנר מיוחד לארוחת השבת

הגיקים הוותיקים מבניינו לא יכולים לשכח את המשחק הבא. טליסמן הגיע אלינו ב1983 על ידי חברת Games Workshop והפך אלפי ילדים למאושרים. טליסמן החייה את עולם הפנטזיה והפך לילות שלמים למשחק אחד ארוך עם הרבה תהפוכות והפתעות. המשחק מיועד ל2-6 שחקנים ומחולק ל3 מחוזות שונים (חיצוני, אמצעי ופנימי) לשחקן יש אפשרות לבחור ממבחר דמויות שונות כגון: נזיר, כומר, מגדת עתידות, אלף, זמר נודד, טרול, גמד, לוחם, גנב, דרואיד, רוצח, מכשפה, גועל ומכשף. לכל דמות המאפיינים הייחודיים שלה. טליסמן זכה להרבה גרסאות הרחבה שונות שחלקן הקטן מאוד תורגם בכלל לעברית, אבל זה לא מנע מאלפי ילדים להתמכר למשחק ולהעביר שעות על הרצפה או בשולחן פינת האוכל כשכל הקלפים, המטבעות והדמויות מפוזרות בצורה שנראית מבולגנת מאוד אבל רק מי שמשחק יודע בדיוק מה קורה שם.

 

תודו לנו אחר כך, סוף שבוע נעים, נטול מסכים ומלא בכיף.