אחרי הכישלונות: יאניס ספרופולוס פוטר ממכבי ת"א בכדורסל

ההפסד בדרבי בחצי גמר הגביע היה הקש ששבר את גב הגמל עבור הנהלת הצהובים שהחליטה לפטר את המאמן היווני שיסיים את תפקידו לאחר שלוש שנים וחצי. מצבה של מכבי ת"א העונה מהגרועים בהיסטוריה של המועדון

יאניס ספרופולוס מאמן
יאניס ספרופולוס | צילום: צילום: רויטרס

סוף הסיפור: הנהלת מכבי תל אביב בכדורסל הודיעה הערב (שלישי) על פיטוריו של המאמן היווני יאניס ספרופולוס לאחר שלוש שנים וחצי בתפקיד. ההחלטה התקבלה לאחר ההפסד אתמול בחצי גמר הגביע להפועל תל אביב.

ההחלטה הייתה די צפויה. הצהובים לא ניצחו את האדומים בדרבי כל העונה ונחלו שלושה הפסדים. בליגה סוחבת מכבי תל אביב 6 הפסדים ב-15 משחקים. ביורוליג, מצבם של הצהובים גרוע עוד יותר - מאזן שלילי עם 11 ניצחונות ו-12 הפסדים.

בהודעה מטעם המועדון נכתב: "מועדון הכדורסל מכבי תל אביב מבקש להודות למאמן יאניס ספרופולוס על שינוי האווירה שחולל עם כניסתו לתפקיד, השקעתו בקידום שחקנים ומאמנים צעירים, הבטחת המקום בפלייאוף היורוליג בעונה שהופסקה בשל מגיפת הקורונה וכמובן על הובלת הקבוצה לזכיה בשלוש אליפויות רצופות, גביע המדינה ושני גביעי ווינר במהלך ארבע העונות בהם עמד על הקווים, תוך יצירת חיבור מיוחד לרוח המכביסטית ולמורשת".

בעונתו הראשונה רשם ספרופולוס הצלחה עם הצהובים והוביל את הקבוצה לצמרת היורוליג עד שהעונה הופסקה בעקבות מגיפת הקורונה. המאמן היווני זכה עם מכבי תל אביב בשלוש אליפויות ישראל ובגביע אחד.