זהבי לא קיבל חדר לבדו – ולא זומן לנבחרת: "זו המדיניות"

לקראת המשחקים הקרובים, כוכב מכבי תל אביב ערן זהבי לא זומן לסגל לאחר שבנבחרת הבהירו לו כי לא יקבלו את דרישתו לחדר בגפו. בניון: "הוא אמר חד משמעית 'או זה או שאני לא מגיע". זהבי תקף ורמז שיפרוש שוב: "הלכו רחוק כדי שלא אהיה"

ערן זהבי
ערן זהבי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מהומה בנבחרת ישראל: כוכב מכבי תל אביב ערן זהבי לא זומן לסגל הנבחרת לצמד המשחקים מול אלבניה בליגת האומות ומשחק הידידות מול ומלטה. מאמן הנבחרת אלון חזן הציג היום (חמישי) את הסגל והודיע על אי צירופו של זהבי לאחר שהשחקן סירב לקבל את המדיניות של שינה בחדרים בזוגות והתעקש לקבל חדר לבדו.

בעבר קיבל זהבי חדר לבדו, אך מאז חילופי המאמנים, הוחלט על שינוי המדיניות. "עלה נושא החדרים בתחילת תקופתנו בנבחרת", סיפר חזן במסיבת העיתונאים. "רצינו שהשחקנים יתחברו יותר. ערן שאל אם יש שינוי, ואמר שקשה לו לא להיות לבד וזה מקשה עליו מקצועית. אמרתי לו שננסה למצוא פתרון".

מאמן נבחרת ישראל אלון חזן
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן | צילום: רוי אלימה, פלאש 90

עוד אמר חזן: "ערן הסביר שזה קשה לו ויכול להיות שיצטרך לא להיות חלק מהנבחרת למשחק הזה עד שהדברים ישתנו. אמרתי לו שאנחנו רוצים שיהיו זוגות בחדרים, שהצעירים והוותיקים יהיו יחד. לערן קשה עם זה".

המנהל המקצועי יוסי בניון סיפר: "דיברתי עם ערן להבין שאני מבין את הדברים בצורה נכונה. אמרתי לו שזה לא משהו אישי אלא מדיניות והוא צריך להתאים את עצמו. ערן אמר לי חד משמעית, זה או זה או שאני לא מגיע. חבל, אני אוהב ומעריך את ערן והוא יכול לתרום המון לנבחרת".

המנהל המקצועי יוסי בניון
המנהל המקצועי יוסי בניון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זהבי הגיב לאחר מכן בחשבון האינסטגרם שלו וסיפר כי העלה את נושא הלינה בשיחה שהתקיימה בינו לבין חזן מוקדם יותר השבוע אלא שזהבי האשים: "כשהעליתי את הנושא הבנתי עד כמה הם מוכנים ללכת רחוק עד כדי כך שלא אהיה חלק מהנבחרת אם לא איישר קו".

עוד כתב זהבי: "בשבע השנים האחרונות בקבוצות ובנבחרת אני נמצא לבד בחדר מהסיבה שלפני כל אימון ומשחק אני קם מוקדם מאוד וגם בלילה אני הולך לישון מוקדם. יש לי סיכום מול ההתאחדות והבנה מצד כולם על החשיבות של העניין. עד שהגיע יוסי בניון והחליט לשנות את הסיכום. ניסיתי לשכנע גם את אלון חזן וגם את יוסי בניון בחשיבות הדבר עבורי , כולל הצעה לשלם מכיסי את כל ההוצאות המלון שלי אך יוסי סירב לשמוע".

זהבי סיפר כי גם פנה ליו"ר ההתאחדות אורן חסון והוא הבטיח לו לבדוק את העניין. "אני לא לוקח שום דבר אישית וביקשתי להגיע ולשלם על החדר שלי מכיסי ושלא ינסו לחנך אותי בקמפיין האחרון שלי בנבחרת ולתת לי להשלים את המטרות שלי בנבחרת בכבוד ובמקצוענות כפי שהורגלתי עד היום. כשהבנתי שגם את זה הם לא מסכימים שאעשה והם רוצים בכל מחיר שאהיה עם מישהו בחדר הבנתי שזה משהו אישי ושיש מולי משחקי אגו וחוסר כבוד על תרומתי עד היום לנבחרת".

ערן זהבי במדי נבחרת ישראל
ערן זהבי במדי נבחרת ישראל | צילום: רוי אלימה, פלאש 90

בסיום כתב זהבי: "לצערי הצוות המקצועי ברשות בניון החליט בגלל סיפור החדר לא לזמן אותי ,מה שהשאיר אותי בהלם ובעצב רב שכך אני ככל הנראה אסיים את חלקי בנבחרת ישראל. קהל אהוב ותומך חבל לי שככה אנחנו אולי נפרדים בגלל החלטה שפוגעת בדרכי ובמקצוענות שלי וניסיון לחנך אותי רגע לפני שאני מסיים את דרכי בנבחרת אחרי מסע ארוך, שאותו אני מסיים בגאווה גדולה".

זו לא הפעם הראשונה שזהבי מעורב בשערורייה בנבחרת ישראל. לקראת מונדיאל 2018 מונה זהבי לקפטן הנבחרת. בתחילת ספטמבר 2017 הוא הושעה לאחר שזרק את סרט הקפטן במהלך משחק מול מקדוניה לאחר שספג קריאות בוז. למחרת הוא הודיע על פרישתו מהנבחרת ובאוגוסט 2018 הוא התנצל על המקרה וחזר לנבחרת.

נבחרת ישראל מדורגת בשלב הזה ראשונה בבית שלה בליגת האומות במקום הראשון עם חמש נקודות לאחר ניצחון ושתי תוצאות תיקו. במקום השני נמצאת איסלנד עם 3 נקודות ואלבניה עם נקודה אחת, אך עם משחק חסר. בבית הישראלי הוגרלה גם רוסיה, אך היא הושעתה מהטורניר בשל המלחמה באוקראינה.