מהגדולים בהיסטוריה: הטניסאי רוג'ר פדרר הודיע על פרישה

הטניסאי השווייצרי הוותיק הודיע כי הוא פורש בגיל 41, לאחר שדורג במקום הראשון בעולם במשך 310 שבועות וזכה ב-20 תוארי גראנד סלאם. "מכל מה שהשגתי בטניס לאורך השנים - ההישג הכי גדול שלי היה האנשים שהכרתי לאורך הדרך"

זמן צפייה: 00:36

סוף עידן: הטניסאי השווייצרי רוג'ר פדרר הודיע היום (חמישי) על פרישה מטניס בגיל 41. "מכל מה שהשגתי בטניס לאורך השנים, ההישג הכי גדול שלי היה האנשים שהכרתי לאורך הדרך", מסר פדרר, "החברים, היריבים והכי חשוב - האוהדים שנותנים עבור הספורט הזה את חייהם".

"היום אני רוצה לשתף אתכם בחדשות", הוסיף, "כמו שאתם יודעים, שלוש השנים האחרונות היו מלאות אתגרים בדמות פציעות וניתוחים. עבדתי קשה כדי לשוב לפעילות מלאה. אבל אני יודע שהגוף שלי והגבולות, והמסרים שהגוף שולח ברורים לי. אני בן 41. שיחקתי יותר מ-1,500 משחקים ב-24 השנים האחרונות. ענף הטניס התייחס אליי בנדיבות הרבה יותר ממה שחלמתי ואני צריך להכיר בכך שהגיע הזמן לסיים את הקריירה התחרותית שלי. גביע הלייבר בשבוע הבא בלונדון יהיה טורניר הטניס האחרון שבו אשתתף. אני אשחק עוד משחקי טניס בעתיד אבל לא במסגרת תחרותית".

רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר | צילום: רויטרס

פדרר הוא מהטניסאים הגדולים בהיסטוריה, והוא דורג במקום הראשון בעולם במשך 237 שבועות ברציפות בין השנים 2008-2004, ובסך הכל במשך 310 שבועות. במהלך הקריירה זכה ב-20 תוארי גראנד סלאם, בהם שמונה זכיות בטורניר וימבלדון וחמש זכיות באליפות ארצות הברית הפתוחה.

פדרר נולד בשנת 1981 בבזל לאבא גרמני-שוויצרי ולאמא דרום אפריקנית, ובשנת 1999 נכנס לראשונה לרשימת 100 הטניסאים הטובים בעולם. זכייתו הראשונה של הפנומן בטורניר יחידים הייתה בטורניר 2001 במילאנו, שם ניצח את ז'וליין בוטר במשחק הגמר.

לתודעה הבינלאומית הוא פרץ לראשונה בטורניר וימבלדון בשנת 2001, כאשר בגיל 19 בלבד התמודד עם פיט סמפראס בשמינית הגמר. פדרר ניצח את המדורג ראשון בטורניר בחמש מערכות והגיע לרבע הגמר, שם הפסיד לאנגלי טים הנמן בשובר שוויון. בטורניר המאסטרס הראשון שלו זכה פדרר ב-2002 בהמבורג על משטח החימר, עם ניצחון על מאראט סאפין בגמר. הניצחון הציב אותו בפעם הראשונה ברשימת עשרת הגדולים בעולם.

בשנת 2003 הצליח לשים פדרר את ידו לראשונה על גביע וימבלדון היוקרתי, כשהוא מנצח את אנדי רודיק בחצי הגמר ואת מארק פיליפוסיס בגמר. בשנת 2007 הגיע פדרר להישג היסטורי, כשזכה בפעם הרביעית ברציפות באליפות ארה"ב הפתוחה, ובכך היה לראשון בהיסטוריה שזוכה ארבע פעמים ברצף בתחרות.

רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר | צילום: שאטרסטוק

במהלך הקריירה לקח פדרר חלק במספר יריבויות ספורטיביות אשר הלהיבו את האוהדים מסביב לעולם, כאשר הבולטים מבין יריביו הם רפאל נדאל הספרדי ונובאק ג'וקוביץ' הסרבי. את יריבותו מול נדאל נהגו לכנות הצופים ה-"סופר קלאסיקו" של עולם הטניס.

פדרר קבע שיאים רבים במהלך הקריירה, בהם שיא מספר השבועות בראש דירוג הטניסאים בעולם, כמות הזכיות הגבוהה ביותר בטורניר וימבלדון, מספר הניצחונות הגבוה ביותר בתחרויות גראנד סלאם ומאסטרס, ורצף הניצחונות הארוך ביותר על משטח דשא.

בשנים האחרונות סבל פדרר מפציעה טורדנית בברכו הימנית, ונותח בה מספר פעמים. בעקבות הפציעה נעדר הטניסאי ממספר תחרויות משמעותיות במהלך השנה האחרונה, מה שגרם למעריצים רבים להבין שהפרישה ככל הנראה מתקרבת. היום כאמור הוא פרש, כשהוא משאיר קריירה מפוארת מאחוריו.